| Forfatter |
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grundet manglende drejetid pga. familieforøgelse, har jeg sagt farvel til min pladespiller.. Jeg har dog tænkt mig at gemme alle pladerne til en anden god gang, og i den forbindelse melder spørgsmålet sig: Hvor sarte er plader egentlig? Min tanke går på at pakke dem ind i plastik, i et par flyttekasser og så op på loftet.. Der vil dog være temperaturudsvinger, eftersom det er uisoleret loftsrum - kan pladerne tåle det??
På forhånd tak //Allan
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alland.
Det som er en granmafonplades værste fjende er at ligge skævt og ligge i megen varme.
læg dine lp er i et skab lodret uden de er alt for sammenpresset.med cover og ikke for fugtigt.
drop loftrummer hvis det er helt åbent.
held og lykke.
kenn c
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et loftsrum er noget af det værste, for der bliver rigtig varmt under tagstenene om sommeren. Og varme er den største trussel, for pladerne kan blive skæve hvis der er rigtig varmt. Så gem dem ved normal stuetemperatur.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Tak for ordene, omend det ikke lige var det jeg havde håbet på.. Jeg må se om jeg kan finde et alternativt sted at anbringe dem.. Det ender nok med at en del af dem må på KSB så  //Allan
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Hej igenTak for ordene, omend det ikke lige var det jeg havde håbet på.. Jeg må se om jeg kan finde et
alternativt sted at anbringe dem.. Det ender nok med at en del af dem må på KSB så //Allan
|
|
|
Du får ikke gode penge for dem i DK, så hellere gemme dem. Alternativt sælg dem i Tyskland enten via ebay eller audio-
markt.de
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Alland skrev:
Hej igenTak for ordene, omend det ikke lige var det jeg havde håbet på.. Jeg må se om jeg kan finde et
alternativt sted at anbringe dem.. Det ender nok med at en del af dem må på KSB så //Allan
|
|
|
Du får ikke gode penge for dem i DK, så hellere gemme dem. Alternativt sælg dem i Tyskland enten via ebay eller audio-
markt.de |
|
|
Jeg er godt med på at brugtværdien er fesen.. Det er også derfor jeg hellere vil gemme dem, men det nytter desværre ikke så meget, når de nu ikke må stå der, hvor der er plads.. //Allan
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 21 November 2011 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
vis du kan finde en god plas i jeres sove værelse vil det være et godt sted
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 November 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke et par gode venner/familie, der har et kælerrum (tørt) hvor du kunne låne lidt plads. Evt fordel dem over flere personer.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 21 November 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brugte en af mine gammel GAMMA MONITOR kasser til at stille mine LP i, den havde lige de rette mål (den anden var blevet brugt som sandkasse til min pladespiller), og med lidt snilde er det vel muligt at lave en kasse som kan bruges til andet hvor de bare står gemt bagi som kan blive stående i huset et passende klimatisk sted. Design er alt. bare de ikke presses sammen men står løst og kan tages op uden problemer, så de bliver de ikke skæve af nogle års depot ophold.
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 05 December 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde mine skiver i dertil ind rettede plastkasser med låg som er hermetisk tætte, eller næsten... (købt til formålet på nettet).
Dem ville du kunne forsegle dine plader i og derefter isolere på alle 4 sider med en gang styrofom eller rockwool, så burde du kunne opbevare dine skiver rimeligt sikkert.
Det fungerede for mig, selvom det kun var 7 måneder de stod på loftet, under en ombygning. __________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |