| Forfatter |
|
mieo Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger 2 ens fuldautomatiske pladespillere, hvilke pladespillere er gode fuldautomatiske? (jeg skal sætte en plade på repeat, som skal kunne køre selv uden indblanding). Hvad vil en normal pris lyde?
mvh
Mie
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her ville jeg gå efter et par Beogram tangential pladespillere. God lyd og sikker lydløs mekanik. Eller også tangential pladespillerne fra Technics feks Technics SL Q1 eller SL7. Der et par mere fra Technincs og de har alle repeat funktion.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DP 47f er en god og rimelig almindelig kvalitets pladespiller, nok en af de aller almindeligste fuldautomatiske.
Denon DP 300f er også fuldautomatisk og er en ny model til salg i Hifi klubben. Den koster 3k men har også indbygget RIAA, der kan slåes til og fra under tallerkenen. Jeg har haft begge og de virker begge fint, men jeg har holdt fast i den gamle 47f. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mieo skrev:
Jeg søger 2 ens fuldautomatiske pladespillere, hvilke pladespillere er gode fuldautomatiske? (jeg skal sætte en plade på repeat, som skal kunne køre selv uden indblanding). Hvad vil en normal pris lyde?
mvh
Mie
|
|
|
Lige et opklarende spørgsmål - med repeat, mener du den skal kunne blive ved med at afspille den samme plade indtil den stoppes ?
Denon DP47 kan køre repeat - det er der ikke mange andre der kan .........
(Formålet med det, må jo være sekundært) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mieo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak, jeg ved ikke meget om pladespillere, men har kastet mig ud i et projekt, hvor jeg netop skal bruge 2 stk, som kan spille repeat non-stop. Er Denon 47 den eneste der kan det, så skal jeg ud og have fat i 2 af den type.
Mange tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mieo
Se mit indlæg lidt tilbage tråden. De pladespillere jeg nævner kan køre repeat. Og er fuldautomatiske også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par stykker der er fuld automatiske og har repeat mulighed. SL7
SL QL 1. Findes også som SL DL 1 
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mieo skrev:
Tusind tak, jeg ved ikke meget om pladespillere, men har kastet mig ud i et projekt, hvor jeg netop skal bruge 2 stk, som kan spille repeat non-stop. Er Denon 47 den eneste der kan det, så skal jeg ud og have fat i 2 af den type.
Mange tak for hjælpen
|
|
|
Bare almindelig nysgerrighed ,hvad har du gang i 
|
| Til top |
|
| |
mieo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusing tak, Allan, har du nogen idé om hvor jeg vil kunne få fat i 2 stk af den slags. Er den blå avis bedst, eller findes der mon et sted her i Kbh, som sælger brugte pladespillere billigt? mvh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mieo skrev:
Tusing tak, Allan, har du nogen idé om hvor jeg vil kunne få fat i 2 stk af den slags. Er den blå avis bedst, eller findes der mon et sted her i Kbh, som sælger brugte pladespillere billigt? mvh
|
|
|
Ja, du skal se i den blå og da også her inde på KSB. Vil lige sige at det Technics. pladespillere. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo...... Super indlæg til en trådstarter, der lige præcis efterlyser REPEAT    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke anbefales at spille vinyl på repeat.
Trykket mellem nål og rille er så højt (berøringsarealet er meget lille), at vinylen bliver midlertidig deformeret.
Det anbefales, at man højst spiller er lp een gang per døgn, så den kan restituere sig.
Hvis man sætter pladespilleren på repeat vil der opstå udmattelsesbrud i vinylen. Det ødelægger lyden/pladen.
Kan man godt lide knas og støj ved afspilning, skal man bare anskaffe en pladespiller med repeat.
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
Det kan ikke anbefales at spille vinyl på repeat.
Trykket mellem nål og rille er så højt (berøringsarealet er meget lille), at vinylen bliver midlertidig deformeret.
Det anbefales, at man højst spiller er lp een gang per døgn, så den kan restituere sig.
Hvis man sætter pladespilleren på repeat vil der opstå udmattelsesbrud i vinylen. Det ødelægger lyden/pladen.
Kan man godt lide knas og støj ved afspilning, skal man bare anskaffe en pladespiller med repeat. |
|
|
Den diskussion har jeg godt læst, og det er langt fra alle der er enige.
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Den diskussion har jeg godt læst, og det er langt fra alle der er enige. |
|
|
Hvis man har læst akustik på Lab for Akustik Dth (nu DTU) og har fulgt Knud Rasmussens kursus så ved man at vinyl (afhængig af typen) deformeres ved afspilning og at deformeringen holder en times tid. Det er ganske enkelt målbart! Og vi lavede da også øvelsen, målte forvrængningen på en test (sinus tone) plade og afspillede den flere gange med målt forvrængning hvergang. Det handlede om af finde det samme lille stykke og afspille hvergang, men der var så mange ridser i pladen, så det kunne man godt.
Så jeg har set det med egne øjne! Det var ikke voldsom store forskelle, men de var der. __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Ningbo...... Super indlæg til en trådstarter, der lige præcis efterlyser REPEAT  . |
|
|
Oh Boy. Jeg rettede jo selv mit indlæg, da jeg opdagede fejlen.  __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
mieo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger disse pladespillere, til en installation, som er en del af en større kunstudstilling. Formålet er at bygge en ny konstruktion, som ikke nødvendigvis har som primært formål at afspille perfekt lyd, men i en ny konstellation præsentere et lydbillede. Musikken på pladerne er skabt til formålet. Konstruktionen har en fotocelle, så selvom den i teorien kunne køre non-stop, så kommer den ikke til det.
Jeg er RIGTIG glad for jeres hjælp, jeg tror jeg får fat i de to pladespillere i denne uge, og kan således begynde at bygge hele systemet op.
tusind tak, Mie
|
| Til top |
|
| |