| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 12 Februar 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i noget tid bemærket at min diskant knaser en smule. Har ikke lagt mere i det, end at det med stor sandsynlighed var en slidt plade.
Men så i dag blev det direkte irriterende. Mellem to plader.
Jeg begyndte så at udelukke fejl opsætning, og testede lyden med et stille spor fra en test plade.
Men lige meget hvad, diskanten knaser.
Pickuppen er en DL-103 og har 500+ timer bag sig. Har haft den fra ny. Og ja, jeg hører usandsynlig meget vinyl. Minimum 1 time dagligt. Andre gange hele dage.
Hvad skal jeg prøve istedet?? Gå en tand op i pris, eller er der noget i samme leje der er "bang for the buck"??
Har en shure med ny stylus som gør det fint fint, men det er ikke det samme lækre lydbillede som jeg er vant til.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 12 Februar 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Jeg har i noget tid bemærket at min diskant knaser en smule. Har ikke lagt mere i det, end at det med stor sandsynlighed var en slidt plade.
Men så i dag blev det direkte irriterende. Mellem to plader.
Jeg begyndte så at udelukke fejl opsætning, og testede lyden med et stille spor fra en test plade.
Men lige meget hvad, diskanten knaser.
Pickuppen er en DL-103 og har 500+ timer bag sig. Har haft den fra ny. Og ja, jeg hører usandsynlig meget vinyl. Minimum 1 time dagligt. Andre gange hele dage.
Hvad skal jeg prøve istedet?? Gå en tand op i pris, eller er der noget i samme leje der er "bang for the buck"??
Har en shure med ny stylus som gør det fint fint, men det er ikke det samme lækre lydbillede som jeg er vant til.
|
|
|
500 timer burde ikke betyde noget for en DL103, men det kan være der efterhånden har opbygget sig en del aflejringer omkring din diamant.
Så hvis du er til DL103 lyden vil jeg rense nålen og spille videre.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 12 Februar 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro mig, den er blevet passet og plejet efter alle kunstens regler.
Smed en ny shure M-75e og vupti fresh lyd igen.
Men er som sagt ude efter at prøve noget nyt. DL'eren er den første jeg har kørt i bund.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Brownstone Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 12 Februar 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige skiftet fra en Denon DL-304 til en Ortofon Vivo Blue (til ca. 2000,-), og jeg er meget godt tilfreds. Den gør det virkelig godt til prisen, og lyder bedre end Denon'en, da den var på toppen.
__________________ I used to do a little but a little wouldn't do, so the little got more and more
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har skiftet til en ny shure og jeg må sige at der er hul igennem.
Shure'en er dog ikke så delikat i fremstillingen af lydbilledet som Denon'en.
Men indtil der bliver råd til at smide penge efter en ny er det ok.
Men kom med indspark til hvilken pickup, mm eller mc der lyder fint til 1000-2000,-
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes at Benz Micro Gold eller Silver er gode valg. Gold=normal output og Silver=High output  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine plader ikke er absolut rene kan der have opbygget sig en klat snavs. Kan fjernes med fint sandpapir! Hvis ny MC pickup vil jeg foreslå en Denon DL-301mk2! Den er langt bedre end en 103. Minder ved første kig om 304, men er mere tilgivende med hensyn til stepup. Faktisk er den ikke ret dyr at købe hjem fra det store udland. Jeg holdt min under 2kkr med slæb ( Post DK+moms). Den er selvfølgeligt ikke så god som deres topmodel DL-S1 som jeg også har, men den koster også ca usd 1000,-. Alle pengene værd, den er næsten lige så god (mulehår) som Dynavectors XX2.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sendt dig en PB  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Synes at Benz Micro Gold eller Silver er gode valg. Gold=normal output og Silver=High output  |
|
|
Jeg har selv haft en mc micro gold på en gammel thorens td320 mk.II, på den var lyden for svampet men den er måske fin på en pladespiller hvor nålen får lov at taste lidt hårde. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a.
Ok. Men det kan jeg dog ikke nikke genkendende til. I gennem min Acurus P10 og Aurum arm, har jeg et godt smæk i hele basområdet. Her er fint med detaljer og transiente forløb. Strøgne kontrabas og cello (solo) står også ganske spændstigt i klangen på Benz MC Gold. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde i 85/86 en mc trafo, der hed No name. den kostede 2500kr i Gold version med fine phonobøsninger på. Kunne også fås i sølv. Lidt off topic, er der nogen her der husker den? Lød godt, var ikke så stor og helt i tyk metal og var tung. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her P.U. til meget få kr/ører, får mange et chock over, når de hører hvad den kan.
Intet mindre end fabelagtig til pengene
Klik her__________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
Mastodont Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowhich, kender stadig en af gutterne, der lavede dem  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
| .....Hvis dine plader ikke er absolut rene kan der have opbygget sig en klat snavs. Kan fjernes med fint sandpapir! ................ |
|
|
Øehh - sandpapir ? hvor ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
allanowhich, kender stadig en af gutterne, der lavede dem . |
|
|
Ok. No Name trafoen altså. Jeg brugte den sammen med et STD M værk og Ortofon MC200 pick up på en SME 3009R arm. Den var til pick upper på 3-10ohm. Har du et foto af den? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er pænt billig i forhold til en ny DL 103 __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg en lille besked og efter nogen timers moden overvejelse besluttede jeg mig. Der er en Benz Micro Gold på vej til min DD5'er. Ser frem til et glas malt whisky kombineret med fine tuning i weekenden. Glæder mig til at skulle nyde Julian Bream og John Williams.... Takker for inputs. AT pickuppen har jeg også overvejet nogen gange. Tror det bliver den jeg må have nogen stykker af, når jeg skal sælge ud i mine blandede grammofoner. Konen syntes at de 8 stykker jeg har er lidt overkill  Det er svært når jeg kun har en regel når jeg går på genbrugsplads rov, ikke tag noget B&O med hjem. Og der er faktisk mange sjove ting fra de gode gamle dage. Indtil videre har den budt på Lenco, 2 * micro seiki, garrard og en dual. Og så er der loppemarkederne.... Venter stadig på at brugt markedet skal slå igennem på Bornholm.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen til lykke, Lencofyn/bornholm  .
allanowich, nej ingen billeder, har aldrig haft en selv, men edt skulle ikke undre mig, om de ikke havde en enkel eller to til at ligge stadigvæk . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Februar 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn... din indbakke er fuld  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |