| Forfatter |
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 18 Februar 2012 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have justeret min nyerhvervede pladespiller til en vægt på pickup 1,3-1,8gram.
Det er en kontravægt bagtil og så en lille drejefætter til høre for armen. Jeg er med på at kontravægten skal bruges til at få
armen til at svæve! men kan ikke lure den skala der er ved siden af? Skal den være i 0 (og hvor er det?) når armen svæver?
Og hvorhenne er 1.5gram lige? da der jo er forskellige tal foroven og neden af markøren
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 18 Februar 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
Skal have justeret min nyerhvervede pladespiller til en vægt på pickup 1,3-1,8gram.
Det er en kontravægt bagtil og så en lille drejefætter til høre for armen. Jeg er med på at kontravægten skal bruges til at få armen til at svæve! men kan ikke lure den skala der er ved siden af? Skal den være i 0 (og hvor er det?) når armen svæver? Og hvorhenne er 1.5gram lige? da der jo er forskellige tal foroven og neden af markøren |
|
|
Du kan downloade manualen til din pladespiller her:
http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/TT%20manuals/T horens/TD147/TD147owner.pdf
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 18 Februar 2012 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super.. tak.. Tror jeg har luret det og dog?!. Jeg kunne ikke få den til at balancere ved de "0" med kun hvis jeg drejede hjulet
op på 0,5gram skalaen. Så må jeg jo ramme de 1,5gram ved at lægge 1,5 til de 0,5, altså dreje hjulet op på "2" på skalaen?
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 Februar 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der "drejefætter" sætter du på 0 , og så drejer du på kontraloddet, til din arm svæver vandret over pladetallerkenen (altså ikke din egen arm, men --) Derefter sætter du "fætteren" på 1,8 gr.
carsten
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 18 Februar 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Den der "drejefætter" sætter du på 0 , og så drejer du på kontraloddet, til din arm svæver vandret over
pladetallerkenen (altså ikke din egen arm, men --) Derefter sætter du "fætteren" på 1,8 gr.
carsten |
|
|
Jeps, men kontraloddet er for tungt. Kører jeg det helt ind står armen op i vejret. Drejede "drejefætteren" op på 0.5gram og fik
den da til at svæve. Drejede den så derefter op på 2gram, dvs 1,5 gram mere. Det må give samme :)
Kan så bare ikke lure den antiskating ting... Men må jo lytte mig frem i forhold til evt støj
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
Super.. tak.. Tror jeg har luret det og dog?!. Jeg kunne ikke få den til at balancere ved de "0" med kun hvis jeg drejede hjulet op på 0,5gram skalaen. Så må jeg jo ramme de 1,5gram ved at lægge 1,5 til de 0,5, altså dreje hjulet op på "2" på skalaen?
|
|
|
Ja, du har indstillet nåletrykket korrekt. Det er dog mere nøjagtigt at bruge en nåletryksvægt.
Med hensyn til antiskating, så går jeg ud fra at du ikke benytter dig af "vådafspilning". Da din PU sansynligvis er med elliptisk eller fineline nåleslipning så er det den nederste talrække der er aktuel for dig. Du drejer justeringsskruen indtil viseren på skalaen står ud for 1,5 gram på den nederste talrække. Det er dog bedre at bruge en testplade til indstilling af antiskating. Håber det hjælper.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super :)
Takker og bukker :)
|
| Til top |
|
| |