| Forfatter |
|
benja1005 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har lige anskaffet mig en Pickering XSV 3000 med original D300 stylus til min TD124 med SME 3009 arm.
Efter jeg har skiftet PU'en til XSV'en har jeg fået et mærkbart fald i volume....over 10 db:-(. Har sat grøn på grøn, rød på
rød osv.!
Kan det tænkes at jeg skal flytte rundt på nogle af farverne??
Håber i kan hjælpe mig.
De bedste hilsner
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det ikke bare være din gamle pick-up, der havde et større output??? Pickering XV-3000 er opgivet til 4,7mV. Og nej, hvis lyden er fin, bare lavere, skal du ikke bytte om på noget, det er standard  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk hvis du bruger børsten, at sætte nåletrykket 1gr. ekstra, dvs. 1,5 gr.til pick up + 1 gr. til børsten. Dog er det bedst at undlade børsten.
carsten
|
| Til top |
|
| |
benja1005 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tak for svar!
Min gamle PU er opgivet til 4mV. Så der er ikke rigtig noget der taler for at opleve et så drastisk volumefald.
Der må være en slange i paradis:-(!
Anyone?
Bedste hilsner
Benjamin
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom det kun er 0,7 mV er det da alligevel ca 15 procent lavere output, så mon ikke det er en stor del af forklaringen?
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Præsten læser biblen  , Pickering´en har tilsyneladende højere output end den gamle, alligevel oplever han et fald i niveauet  . Benja, er du sikker på, at den Pickering er i orden??? Den er jo ikke ny, selvom den har fået ny nål, hvis det er en "erstatningsnål-læs uoriginal" er det langt fra sikkert, at den lille magnet i røret har samme størrelse magnetisme som den originale, og vil derved inducere mindre spænding i spolerne. Nu ved jeg ikke, om det er en skrivefejl i dit første indlæg, men den originale nål hedder D-3000. Du skrev D-300, hvis det er tilfældet er det ikke den rigtige og kunne så også være årsagen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa, det har du da ret i
Så forstår Præsten det heller ikke...
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
benja1005 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg ved ikke om D3000'eren (ikke 300) er iorden....er købt som brugt og som beset. Dog ved jeg (da den er købt af
første ejer) at stylus'en er original). Kan den 'fise af'? Kan man forestille sig at en ny replacement stylus kan fikse det?
Noget internt i huset?
Tak - tak!
Bedste hilsner
Benjamin
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på at nåletrykket er korrekt ? er du sikker på at alle ledninger er forbundet rigtigt ? er ingangs imp. på riaa 47k ohm ?
carsten
|
| Til top |
|
| |
benja1005 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Nåletrykket er tæt på korrekt. Alle forbindelser er forbundet standard. Imp på riaa er 47K ohm.
Lidt af et mysterie?!?
Kan det være internt i huset?
Kan en stylus med alderen tabe output?
Findes der nogle eksempler på arme/huse kombi'er hvor forbindelser skal modificeres (altså grøn på rød ex)?.....ved godt
at det måske ikke er verdens mest intelligente spørgsmål.....men hvis man ikke spø'r?!?
Bedste hilsner
Benjamin
|
| Til top |
|
| |
benja1005 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HJÆLP!
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så benja..... tør øjnene . Som sagt før, hvis du føler, at pu´en spiller hele frekvensområdet, bare med lavere output, er den 99,9999% forbundet korrekt. Og nej, det er ikke almindeligt at din nål taber output, og dog...... Har masser af gange oplevet mm pu´er blive defekte, men det er i huset/spolerne, og aldrig i begge kanaler på en gang, så måske der er tabt magnetisme i den lille stavmagnet, der sidder i enden af nålearmen (indeni det runde/4-kantede "rør"). Har godt nok aldrig oplevet det. Eller at din nål ikke er original (selvom der står D-3000 på den). Bedste bud må være at låne en tilsvarende pu, med samme opgivet output og så se, om der er forskel. Hvad var din gamle pu forøvrigt for en???? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |