| Forfatter |
|
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig været rigtig fan af B&O,men har på det seneste været fristet til at prøve en brugt pladespiller med tangential arm og her er det nok lettest af finde en B&O,men hvilken? Er der nogle modeller der er bedre end andre og ikke mindst er der nogle modeller man skal holde sig langt borte fra ?
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har tilbud om en Beogram TX2,Pick up MMC5 Er det dumt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra de oplysninger du giver - kan man ikke svare dig.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den synes jeg du skulle nappe. Skulle den have lidt drifts problemer, er der da flere herinde, der kan guide dig videre. Måske er det kun p u'en, der skal friskes lidt op.
Min far har den.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Den synes jeg du skulle nappe. Skulle den have lidt drifts problemer, er der da flere herinde, der kan guide dig videre. Måske er det kun p u'en, der skal friskes lidt op.  |
|
|
Hvilke pu vil i foreslå og hvor købes de billigst
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du nyden den, så tag MMC1 eller MMC2, der lidt billigere. Men du kan vist kun få dem uden for DK og de er noget noget dyere end oprindeligt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowhich, helt ærligt........
På nettet kan´du finde varianter af MMC1 og MMC2 til mellem 500 og 800$, medregn told og moms, synes du virkelig, en brugt TX2 er det værd??? uanset om Max.H så fik den gratis??? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
allanowhich, helt ærligt........
På nettet kan´du finde varianter af MMC1 og MMC2 til mellem 500 og 800$, medregn told og moms, synes du virkelig, en brugt TX2 er det værd??? uanset om Max.H så fik den gratis??? |
|
|
Er tx2 da et dårligt valg ?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde på et tidspunkt en beogram 3000 tangential, der så ud som ny. Den havde en MMC4 pickup. Og den har givetvis ikke været brugt ret meget. Jeg solgte den for 1000 kr. Og den var ikke svær at komme af med. En TX2 skal koste lidt mindre også fordi pick uppen er den dårligste af B&O's pick upper. De hedder MMC 1 - 5, hvor 1 er bedst. Så sørg for at finde en med en god pick up, for det er her det egentlige problem ligger, for erstatnings PU'er kan være dyre.
Men betjeningskomforten er rigtig god på de tangential pladespillere, og du vil kunne betjene de fleste af dem med B&Os systemremote. TX2 modellen er undtagelsen.
Se: http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=720
Her kan du finde de forskellige modeller og sammenligne. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
classic-audio.dk pickup
B&O MMC1 Original Shibata diamant og Alu nålerør 2280.00 DKK
Husker jeg gav ca 1500 kroner for min MMC1 i slut 80erne
beoworld.org
I Dagens penge ville den nemt kunne koste 4500 kroner, eller ?
Må vel nærmest være perfekt sammen med en BeoGram 8002 ?
beoworld.org
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for div indlæg nu har jeg lidt at arbejde videre på
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk
Hvorfor skulle en TX-2 ikke kunne bære en MMC1 eller også MMC2 for den sags skyld. Den finere nål holder længere. Jeg skrev også, at de er noget dyrere end de var herhjemme i sin tid. Men det er så op til Max.H om han vil give det den koster. Et valg som MMC4 eller MMC5, som sidder på den nu, er da også fint. Men også disse, er dyrere end da de solgtes herhjemme.
Skal den blot bruges til baggrunds musik, så vælg 5'eren. Skal den bruges til mere seriøs lytning, vil de lidt pebrede 1 og 2 være bedre, da de trods alt giver en del flere detaljer og har bedre bas. Men vi lader det være op til Max.H __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det generelt opskruede prisniveau på b&o pickupper
er grunden til at jeg holder mig fra deres produkter.
Ærgeligt nok, for der er nogen fine eksemplarer.
Mindes at have læst om noget adapter halløj, så man på den måde
kunne undgå de hysteriske priser.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Har tilbud om en Beogram TX2,Pick up MMC5 Er det dumt
|
|
|
Ja, det er dumt!  Prøv selv at tjekke Nettet for B&O tangentialarmpladespillere, og se at TX2 kun er en bleg afglans af de 'rigtige' modeller. Jeg husker ikke lige alle numrene på de ældre modeller. Hva' vejer sådan én TX2 mon? 3 kilo? (Bare et gæt!). Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du have det bedste, skal du have fat i en Beogram 8000 eller 8002. Beogram TX2 er en "billig" udgave og slet ikke af samme høje standard som 8000/8002. Såvel motor som mekanikken omkring tangentialarmen er i TX2 af en mere simpel konstruktion. En Beogram 8000 med en MC20CL pickup eller en Beogram 8002 med en MMC1 pickup er stadig en super løsning for afspilning af vinyl
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
j_mil Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O's tangetialer toppede med beogram 8002. De små mmc typer er især 1 er langt de bedste, selv 20CL er lidt trist at lytte til. Der er
dog et stort men, de er ved at være af ældre dato så mit gæt er at det kan være svært at finde et perfekt eksemplar, reservedele kan
heller ikke skaffes mere. Alternativt kan man gå i gang med at modificere en 4002 med et standart hus, men det er jo en anden snak. (En
4002er uhyre mekaniks stabil og elektronisk simpel)
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig at Beogram 8002 var noget af det sidste kram inden for tangential B&O pladespillere da mekanisk bliv de efterfølgende mere simpliceret med tiden der sluttede med Beogram 9500.
Enhver Beogram med tangential arm kan stadig reddes med gode resultater hvis man ved hvem der kan servicere den ordentligt og tage ansvaret for at holde den velkørende så den med mangel på reservedele holder ikke! Det er en standard undskyldning specielt fra B&O butikker som benytter andre metoder at servicere på hvilket ikke rigtigt fungerer på de ældre modeller (Ved B&O mere end 5 år gamle).
Medhensyn til pickupper kan Axel i Tyskland redde de fleste for en 700kr. med gode resultater hvilket bakkes op af brugere fra Beoworld.org. Han's MMC4 skulle være bedre end standard B&O versionen.
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for alle indlæg. Jeg har lige takket nej til den tx 2er jeg ellers havde bestemt mig for.Måske jeg bare skulle skrinlægge mine planer om tangential afspiller og holde mig til min Thorens 320 som egentlig også gør det godt
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 Februar 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Takker for alle indlæg. Jeg har lige takket nej til den tx 2er jeg ellers havde bestemt mig for.Måske jeg bare skulle skrinlægge mine planer om tangential afspiller og holde mig til min Thorens 320 som egentlig også gør det godt 
|
|
|
Det vil da være synd, at gå af med den dejlige Thorens TD320. Så er du da samtidigt frit stillet med hensyn til valg af pick up. Her er jo meget at vælge i mellem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |