| Sendt: 01 Marts 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik idag på jagt efter en Beethoven's 7 symfon, på vinyl. Og hvor finder man tusindvis af brugte klassiske plader? I de missionske genbrugs butikker. At jeg lige fik at vide at jeg var gået glip af 6 flyttekasser med vinyl, som de lige havde kørt over på den anden side af gaden. På lossepladsen.  Men fik alligevel noget guld ud af de resterende 3 kasser. Svenska Hifi instituttet, Ljud og hur det skal läta. <<Lækker plade der virkelig stiller anlægget over for nogen kraft prøver, det bestod  Kan varmt anbefales hvis man falder over den. Den er mere udfordrende en ortofon no.2 og Opus3. Gershwin's Porgy and Bess. << Rigtig gammel indspilning. Fedt at høre sangene som de var ment. Bernstein, New york philharmonics, Carmen & Peer Gynt. << God adskillelse i instrumenteringen af begge stykker. Har dog oplevet mere sindsoprivende dynamik på Peer Gynt. Men klart et lækkert eksemplar. Og sørme om der ikke var en AM antistat mat. I ubrugt stand. En go lille blanding til 20,- Og nej, jeg fandt INGEN 7 symfoni.... Men har dog fået overtalt dem til at give mig et kald når der kommer ny vinyl ind. Go aften.
|