| Forfatter |
|
jacobwh Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg oplever et lettere irriterende fænomen, ved visse situationer på min pladespiller herhjemme. Når jeg går rundt på mit
værelse mens pladespilleren spiller, kan det nogle gange høres i højttaleren - altså hvis jeg fx tramper lidt i jorden. Også hvis
jeg let banker med fingeren på pladespiller mens den spiller, kan det høres i lydbilledet. Er det naturligt eller kan der gøres
noget ved det?
Det er ikke jordens største problem, men stadig fedt hvis der er en løsning på det :)
Mange hilsener Jacob :)
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal dæmpes indvendig med f.eks. acryl fugemasse (kommer an på hvad det er for en pladespiller) ellers må du sætte en ordenlig hylde op på væggen, så den er afkoblet fra gulvet.
carsten
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne med fordel fortælle hvilken pladespiller det handler om, og hvordan den er anbragt :)
nogle er elendigt afkoblet fra underlaget, andre kan man ikke ryste ved at lade en hammer ramme hylden den står på.... __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den pladespiller "trænger" vist til en væg hylde eller en justering af et eventuelt flydende ophæng..Eller begge dele.......
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afkobling kan nok ogå hjælpe på problemet. Fx Ringmat Vivacity AR er RIGTIG gode!!! Jeg bruger selv Fireworks udgaven.
De hjælper ikke kun på det problem, du nævner. De giver også mere ro, mere attack, bedre perspektiv og tranaparens.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobwh skrev:
Hej alle
Jeg oplever et lettere irriterende fænomen, ved visse situationer på min pladespiller herhjemme. Når jeg går rundt på mit værelse mens pladespilleren spiller, kan det nogle gange høres i højttaleren - altså hvis jeg fx tramper lidt i jorden. Også hvis jeg let banker med fingeren på pladespiller mens den spiller, kan det høres i lydbilledet. Er det naturligt eller kan der gøres noget ved det?
Det er ikke jordens største problem, men stadig fedt hvis der er en løsning på det :)
Mange hilsener Jacob :) |
|
|
Husk lige på, at pick uppen jo er i fysisk kontakt med pladen. Så alt udefra kommende påvirkning af din pladespiller, vil kunne høres i højttalerne under afspilning. Pick uppen opfører sig jo som en mikrofon. Så nogle af de råd du har fået i de andre indlæg her, bør du følge og gøre noget ved. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Den skal dæmpes indvendig med f.eks. acryl fugemasse (kommer an på hvad det er for en pladespiller) ellers må du sætte en ordenlig hylde op på væggen, så den er afkoblet fra gulvet.
carsten
|
|
|
Sådan CARS10 , så må vi håbe, det ikke er en REGA, ikk´?   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svarene :)
Det vil nok ikke falde i så god jord hos jer, men jeg har en Reloop rp-2000 mk3, et rigtigt turntable. Min pick-up er en Ortofon
OM Pro S. Pladespilleren står i en vindueskam :)
Hilsner Jacob :)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Op på en væghylde med den  . Og jo, som CARS10 skriver, bare smid masser af acrylfugemasse indeni kassen  . Seriøst ment  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
CARS10 skrev:
|
carsten
|
|
|
Sådan CARS10 , så må vi håbe, det ikke er en REGA, ikk´?  
|
|
|
Jaaaa, den var ikke så god, men det kan jo smutte, når man prøver at være behjælpelig 
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Op på en væghylde med den . Og jo, som CARS10 skriver, bare smid masser af acrylfugemasse indeni kassen . Seriøst ment . |
|
|
Det glæder mig at du langt om længe er blevet overbevist om acryl fugemassens egenskaber, og hvilke forbedringer det kan gøre ved mange pladespillere.
carsten
|
| Til top |
|
| |
jacobwh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2012 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan skal jeg indføre fugemassen i pladespilleren? :)
Hilsner Jacob
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 April 2012 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest med fugepistol. Pil bunden af pladespilleren og fyld hulrum og visse flader op med massen. Men pas på automatiken og andre dele, der kan komme i vejen. Bundstykket kan du komme et fint lag fugemasse på hele fladen. Lad den endelig det stå og tørre i 2-3 dage til en uge før du samler den igen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |