| Sendt: 30 April 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
HugoB skrev:
[QUOTE=Mercury] [QUOTE=HugoB] 1000 Tak Mercury- det var noget af det, jeg havde i tankerne, men var
usikker.
Rent faktisk er der på Clearaudioen en balanceret xlr udgang, og ditto indgang på forstærkeren, men resultatet ved at
bruge
dem har været skuffende - er der et bud på hvad der kan gå galt?
Her er "linen":
Pladespiller Linn Sondek lp12 - omtalte riaa Clearaudio Balance+ - (evt: silversonic DHLabs XLR) (eller rca Audioqest
columbia)- Primare I30 ?? Er der et bud på opsætningen - ville det glæde mig |
|
|
Det lyder mystisk, det skulle gerne være det samme om ikke bedre med en balanceret overførsel.
Der er noget med at man har 3 eller 6 db højere niveau på balanceret i modtagerenden, kunne det være noget
Tak igen! Nu er jeg kommet yderligere i tvivl - måske har nogen en forklaring for jeg er bestemt ingen haj indefor feltet. Her
kommer spørgsmålet: Som jeg skrev kan Clearudio Balance + Riaa'en både bruge balanceret og ubalanceret in-og output.
Kan jeg bruge et ubalanceret input fra pladespilleren og videresende et balanceret output til forstærkeren?? Jeg har jo gjort
det og syntes at kunne iagttage en forskel - men hvad er forskellen rent fysisk??
overstyring af et indgangstrin???
Nej jeg er her i eftermiddag kommet helt i den 7. himmel - det er mere luft og lethed - jeg skulle blot høre ordentligt efter.
endnu en gang tak - så der skal helt klart søges xlr kabler og jeg skal nok lade vær med at spørge hvilke der er gode... uha :-
) - så bryder kabelhelvedet løs... uha uha - men hav tak for gode råd, så jeg kunne komme videre!
Måske har du været uheldig med nogle dårlige kabler, eller at signalet ikke er reelt balanceret fra Clearaudio og bare
sendt igennem et billigt kredsløb for at konvertere?
Der må mere kyndige mennesker til end mig :O)
mvh. Asger
|