Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pick-Up til Pro-ject 2 Xperience (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Efter at have læst en del herinde samt andre steder, overvejer jeg stærkt at købe en Pro-ject 2 Xperience Clas.

Jeg kan se, at Pro-ject har den som en pakke, hvor der følger en Ortofon 2 M Red, men er det ikke lidt fesen i forhold til værkets pris ?

Ville det ikke være bedre at købe en Ortofon 2 M Bronze, eller en Rega Exact i stedet ?

Nu er jeg meget nybegynder, så jeg ved ikke om disse passer til denne pladespiller / arm, men hvis Pro-ject selv synes at en Ortofon 2 M Red er passende, går man vel ikke galt i byen med en Bronze i stedet ?

Jeg modtager gerne andre forslag til både pladespiller og/eller pick-up, men det skal være fra nyt og i ca. samme prisleje.

Faktisk var jeg i starten meget hooked på en Pro-ject RPM 5.1, men det manglende støv låg har gjort at jeg nu mener at 2 Xperience Clas mere er mig.....

PS: Skal senere have en riaa, men ind til videre må jeg nøjes med den som er i min receiver....

Til top Vis Prasmus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prasmus

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Det er helt normalt, at medfølgende pickup'er ikke er så dyre, da det handler om, at holde den samlede pris nede på et plug'n'play produkt.

Min erfaring er, at de fleste pladespillere sagtens kan bære en pickup, som koster op til det samme som arm og værk.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Den kan sagtens bære en bedre pickup, jeg har en magen til som kører med en ortofon cadenza bronze. En af de større fra 2m serien er et godt bud, selv har jeg kun lyttet til 2m blue og den lyder slet ikke dumt. 2m black er meget rost, men ortofon forærer dem just heller ikke væk, så bronzen er gik et udemærket valg.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Der er mange gode muligheder i den ende.

- Audio Technica 440MLa
- Nagaoka MP-150
- Shure 97xE
- Grado Prestige Series

Personligt har jeg aldrig været så pjattet med Ortofon (SPU undtaget), så ovenstående bud er selvfølgelig meget subjektive.
Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

hej

jeg vil gerne ha fat i en puk/ pladestrammer.. helst en thorens puk.... de er bare ikke til at finde... så hvis har eller
kender en der har sådan nogle må i godt kontakte mig....

jeg har ledt og ledt på nettet men man åbenbart finde en ny mere.... ved godt er ældre sag , men håbede .......

mvh
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hej

jeg vil gerne ha fat i en puk/ pladestrammer.. helst en thorens puk.... de er bare ikke til at finde... har i en ide om hvor
sådan en findes

mvh
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Først tak til alle for deres feedback.

Mikkel: Nu sælges den uden PU, men kigger man på Pro-jec's hjemmeside er beskrivelsen, at den kan monteres med en 2M Red for en merpris.

j_mil: Hvis den kan bære en cadenza bronze, så må det helt klart være synd at smide en 2M Red på den. Det er rigtig rart at læse, at du synes den spiller rigtig fint med en så dyr PU, da jeg da går ud fra, at du er rigtig tilfreds....

MJohansen: Rigtig mange tak for forslagene! Lige som med design, så vil lyd og vores opfattelse af hvad den bedste lyd er, altid være meget subjektiv.

Lad mig starte med at sige, at mit første indlæg og oprettelsen af denne tråd, ikke på nogen måde var den start, jeg havde tænkt mig på dette forum.
Jeg ville have lavet en længere præsentation af mig selv og min indgang til HiFi som trods alt ligger mere end 30år tilbage for derefter, at høre andres erfaringer med lidt forskellige pladespillere og PU's, før jeg ville ud og investerer.
Nå, men sådan gik det altså ikke. NB Radio i Roskilde havde -20% på alt HiFi, grundet deres 40 års fødselsdag, og de forhandler bla. Pro-jec og Ortofon.
Da 2 Xperience Clas. var en af de pladespillere, som var på toppen af min "ønskeliste" i forhold til hvad jeg pt. er villig til at ofre, var det meget nærliggende, at gøre brug af deres fine rabat.
Jeg var lidt bange for, at få købt en PU som ikke passede ret godt til armen, f.eks. hvis den var alt for let/tung til armen, så det vi nærliggende at holde sig i Ortofon 2M serie, når nu min viden på området er så lille. Jeg har før læst nogle skrive godt om Bronze udgaven, men kunne også godt have fundet på at købe Black udgaven, det blev dog til Bronze i første omgang.

Så nu har jeg fået opgraderet min gamle Phillips 887 (med orig. PU, Stanton 681 Tribble-E og Denon DL-110), som ikke har spillet en tone de sidste 20 år.
Til top Vis Prasmus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prasmus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes