| Forfatter |
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 13 December 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
For et stykke tid siden besluttede jeg mig for at sælge mit pladespiller setup. Denne beslutning fortryder jeg dog nu, da jeg stadig har masser af gode skiver som burde komme lidt til live igen. Grunden til at jeg solgte, var at det var ret sjældent at jeg bruge pladespilleren. Alligevel kom der en skive på i ny og næ.
Jeg har derfor besluttet at starte blidt op igen, dog med begrænsede økonomiske midler
Min tanke er at finde en ældre plov som F.eks Dual, technics eller pioneer. Jeg forstiller mig at bruge 500,- hvilket burde være muligt når jeg ser på DBA. Men hvad kan i erfarne vinylfreaks anbefale? Det skal ikke være noget særligt, men blot dække mit behov for at lytte 10-20 timer om året.
|
| Til top |
|
| |
Allears Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 13 December 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er som du er inden på en del at vælge mellem, også til prisen.
Et væsenligt kriterie er dog, at pladespilleren ikke ødelægger dine skiver. Du skal være sikker på, at pick up'en ikke er for slidt, monteret korrekt, samt at nåletrykket er korrekt. Hvis du f.eks køber en pladespiller med en ortofon OM- pickup, kan du for meget billige penge købe en ny OM5e nåleforsats. Den sættes bare på pick up'en. Det samme lille trick kan gøres med andre pick-up fabrikater :-)
God fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
Ole N 84 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 13 December 2012 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 13 December 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det til 10-20 timer om året, er Spotify nok bedre, og gratis.
Sekundært, har du nogle moderne kompakt HT uanset pris, eller en nyere forstærker til en tusse, betyder det ikke meget
hvilken pladespiler du har, det vil lyde ens og og ret ligegyldigt om du spiller vinyl eller Spotify - men søg en brugt med en top
PU der stadig har nogle km tilbage - PUén vil være 95% afgørende for den lyd der kommer ud af rillerne.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 25 December 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hvis man køber en hjem og fix pladerspiller og udstyrer den med en 10000 kr Pick up, så vil den lyde bedre end din technichs med en 6000kr Pick
up, interessant __________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
Ryming Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 25 December 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige har købt en Rega RP6 i et kit med en exact pick-up.
Det spiller virkelig som en drøm og du får en virkelig god lyd. Jeg har selv audio vector højttalere og rørforstærker og en super audio cd afspiller. Luxman pladespilleren med rega pickup og project riaa'en, giver super audio cd tæsk.. TÆSK TÆSK...
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 December 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en Technics SL-DL 1 tangential pladespiller til salg, så nap den. Den er rigtig fin. Eller nogle af de øvrige i samme stil fra dette mærke.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 26 December 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi havde selv en Technics SL-DL1, som havde været pakket ned i mange år. Vi solgte den for et år siden, og da vi testede den inde salg, var jeg overrasket over, hvor godt den lød, også selv om jeg lige havde lyttet til min vpi HW-19 med ortofonarm. Så jeg kan støtte allanowich
|
| Til top |
|
| |