Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Klippet beogram kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-hjm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har været igang med at forsøge at tilkoble en Beogram 1700 til en gammel rørradio - jeg fandt frem til at det var for
besværligt og opgav derfor projektet for i stedet at købe en beomaster at tilslutte beogrammen til.

Jeg er dog så uheldig at min kære bror i mellemtiden har forsøgt sig med tilkoblingen til rørradioen, og klippet ledningen over
på min beogram (den ledning der munder ud i et DIN stik).

Jeg vil derfor høre om skaden kan rettes op ved evt. at koble de tilsyneladende kun to ledninger direkte til et phono stik, eller
om det er mere omstændeligt end som så? For så vidt jeg kan se er der også en meget tynd ledning inde i de henholdsvis
hvide og sorte "rør" som løber i midten af ledningen.

På forhånd tak,

vh Henrik
Til top Vis -hjm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -hjm

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Januar 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Der er flere tråde herinde om DIN-stik, B%O m.v. Specielt den bruger der hedder Peter Pan, har lavet mange fine vejledninger. Et par af de mest relevante
finder du her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&PN=1

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&PN=1
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

-hjm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Anker E: tak for links :)

Jeg har nu kigget på det og kan ikke helt finde billeder der gengiver de kabler jeg har i min beogram.

Jeg har taget et billede af dem som kan ses her: http://billedeupload.dk/?v=p0ZNc.jpg

Jeg håber at du eller en anden har mulighed for at hjælpe mig med min søgen efter råd til at samle kablerne igen.

Vh Henrik
Til top Vis -hjm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -hjm

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Det kan godt lade sig gøre at lappe det sammen, men det kræver lidt krympeflex af 3 forskellige tykkelser og en loddekolbe (og at man er rimelig ferm til at bruge den). Man starter med at trække et stykke krympeflex over hele kablet, skal være lang nok til at dække hele samlingen, trækker et stykke krympleflex over hver af de 2 grå ledninger. Afisolerer inderlederne (de tynde hvide) trækker et stykke flex over dem også. Så lodder man først de 2 hvide ender sammen (jeg ved ikke om det er farvekodet hvad der er højre eller venstre kanal), trækker krympeflexen over så hele lodningen er dækket, krymper det, så lodder man de 2 skærme sammen på de 2 grå kabler, krympeflex over, så loddes den ydre skærm sammen og det sidste stykke krympeflex trækkes over hele samlingen.

Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes