| Forfatter |
|
harborgt Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg mangler hjælp til at finde ud af hvad det er for en pick-up og tonearm jeg har på min pladespiller
Pick-up: https://plus.google.com/photos/106427227992266121637/albums/ 5850765363438906529?authkey=CIDB4ozbn47wWQ
ToneArm: https://plus.google.com/photos/106427227992266121637/albums/ 5850769840008639713?authkey=CMz1hrOxt4LhUw
Tusind tak for jeres hjælp
Tonearmen ligner en slags rega rb300 model, hvor der dog står haybrook på den.
__________________ Thomas Harborg Poulsen
Tekno-Antropologi
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine links virker ikke ... heller ikkr hvis man piller dem og sætter ind i browseren.
Du kan sætte billederne direkte ind i stedet - det er nok nemmere. Brug det lille ikon med kamera og pil - find filen på dit drev og upload.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Tonearmen er en Rega 250, åbenbart i en Heybrook OEM udgave. Så vidt jeg kan google mig til hedder den Heybrook RA20.
Pickupen ligner noget Audio Technica kunne have lavet, men det er kun et gæt.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PU'en ligner til forveksling en Tekni-fi K1 eller måske K3. Det kan også være en af varianterne fra Nottingham Analogue. Selve PU-huset var identisk
på alle modellerne, men nåleforparterne var forskellige og havde vist også forskellige farver, men jeg husker ikke lige kombinationerne. Har selv haft
en K1'er og en P77'er (og det er ikke sidstnævnte, da den havde nålefane af boron og ikke aluminium som på fotoet).
|
| Til top |
|
| |
harborgt Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lagt det op på vinylengine også. og tonearmen er den du beskriver også.. men pick-up'en er en excel ES 70S.
tak for svarene!
__________________ Thomas Harborg Poulsen
Tekno-Antropologi
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
harborgt skrev:
jeg har lagt det op på vinylengine også. og tonearmen er den du beskriver også.. men pick-up'en er en excel ES 70S.
tak for svarene! |
|
|
Det kan stadigvæk godt være en af de PU'er, som jeg nævner. NAS' og Tekni-fi's PU'er er generelt omgærdet af lidt mystik, men på samme måde som
The Cartridge Man benytter en (billig) Grado som udgangspunkt for sine PU'er, så er mit bud, at de PU'er, jeg nævner, benyttede Excel ES70S'eren
som udgangspunkt, men forsynede nåleforparterne med andre nåleslibninger og nålefaner. Det var i hvert fald tilfældet med P77'eren.
Men det kan sagtens være en standard Excel ES70S'er. Den var dog sædvanligvis forsynet med et lille navneskilt over nåleforparten, men det kan
selvfølgelig være faldet af.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Excel "huset" (body) er blevet brugt af mange forskellige "fabrikanter". Det har nok udgangspunkt i den britiske tradition med
"Badge engineering", Nåle forparter kan være forskellige, men huset er ens. Garrott Brothers benyttede også dette hus, men
lavede deres egen forpart med godt resultat. (lidt stivere ophæng og fineline diamant).
Kvaliteten afhænger i høj grad af hvem der har lavet nåleforparten, der er STOR forskel!
|
| Til top |
|
| |