| Forfatter |
|
bobrinch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 15 Marts 2013 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er så småt i gang med at forberede min svendeprøve som fotograf, og som moderat audiofil (dvs. en af dem, der elsker
god lyd men ikke har pengene til det), overvejer jeg at lave en lille serie af nogle fede pladespillere i forskellige miljøer.
Umiddelbart er det sjovest med nogle af de lidt dyrere modeller - ikke nødvendigvis dem, de fleste af os aldrig kommer i
nærheden af, men heller ikke en Denon til 1199,-
Så hvis nogle af jer har en pladespiller, som på den ene eller anden måde er interessant, og som kunne stilles til rådighed,
ville det være fedt! Jeg bor i Århus og har ikke noget imod at køre lidt rundt, så jeg håber at høre fra nogle af jer.
God vind
Bo
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 15 Marts 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må gerne komme til mig og tage billeder, men den kan under ingen omstændigheder flyttes på. Det er alt for bøvlet
justere forfra. Samlet vægt omkring de 40 kg.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Marts 2013 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da være sjovt med noget i denne her stil. Håber du får lidt gang i den.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Du må gerne komme til mig og tage billeder, men den kan under ingen omstændigheder flyttes på. Det er
alt for bøvlet
justere forfra. Samlet vægt omkring de 40 kg. |
|
|
Jo tak, men det vil desværre kræve lidt transport (men 40 kg er også en halvtung sag :-) )
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 16 Marts 2013 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billede skal jo ha en historie at fortælle, mht dette projekt lidt vanskeligt, især når du skal ta alle billedrene selv - ift hvis
du ville udgive en bog.
Var det en bog du skulle lave, billeder af legende SL-1200 gennem tiderne, brugt i alle afskygninger, i reklamefilm, i
musikvideor - malet i ale mulige farver og mønstre. Se det er en historie.
Til billeder du selv skal ta - er det et up-hill projekt, ingen historie at fortælle, ingen pointe, måske bedst at finde et andet
tema  Du skal selv skabe - ikke tage billeder af hvad andre har skabt.
Du vil også blive bedømt på relevansen af billederne ift dagen idag - måske ta kameraet, og ud på gader og stræder og fang
vinteren i marts med alle dens finuerligheder, dag aften, hjemløse etc - det vanskelige i den høje kontrast i billedet når alt er
hvidt og overbelyst. Der vil blive lagt vægt på det kunstneriske, samt især på om man kan fange et øjeblik.
Vil du gere ha gode karakterer, undersøg hvem dommerne er, hvilket billeder de selv typsik knipser - spørg din lærer hvad
der lægges vægt på etc, og tilpas det du leverer til det dommerne kan lide. Er du stadi i tvivl, check årets vindere i
forskellige konkurrencer, med hvilke billeder.
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erhm, jo tak, men når man nu uddanner sig til reklamefotograf er det pænt relevant at kunne tage et produkt og fremstille det
flottest muligt i et givent miljø, så historie og pointe er rimeligt underordnet i denne sammenhæng.
Hvis man ikke skal tage billeder af, hvad andre har skabt, hvordan skulle man så nogensinde kunne se et produkt andre
steder end hos forhandleren og hjemme ved sig selv? Prøv at åbne et katalog fra fx HifiKlubben (el.lign). Er der ikke masser af
billeder af produkter, som andre har skabt?
Her behøves der ingen historie osv., bare ordentligt håndværk
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber du poster billederne her, også selvom, eller især hvis det ikke bliver en Technics SL 1200 historie..
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bobrinch skrev:
Erhm, jo tak, men når man nu uddanner sig til reklamefotograf er det pænt relevant at kunne tage et
produkt og fremstille det
flottest muligt i et givent miljø, så historie og pointe er rimeligt underordnet i denne sammenhæng.
Hvis man ikke skal tage billeder af, hvad andre har skabt, hvordan skulle man så nogensinde kunne se et produkt andre
steder end hos forhandleren og hjemme ved sig selv? Prøv at åbne et katalog fra fx HifiKlubben (el.lign). Er der ikke
masser af
Her behøves der ingen historie osv., bare ordentligt håndværk  |
|
|
OK, så spørger du jo også de forkerte mennesker, du skal spørge producenter og ikke forbrugerne. Prøv at spørg de danske
pladespillerfabrikanter og se om ikke de kunne bruge en dygtig reklamefotograf-elev til at tage nogle flotte skud.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bobrinch skrev:
Erhm, jo tak, men når man nu uddanner sig til reklamefotograf er det pænt relevant at kunne tage et
produkt og fremstille det
steder end hos forhandleren og hjemme ved sig selv? Prøv at åbne et katalog fra fx HifiKlubben (el.lign). Er der ikke masser
af
Her behøves der ingen historie osv., bare ordentligt håndværk  |
|
|
Ok, reklamefotograf var nok en anden snak end min højtflyvende kommentar - er der ikke også en del billedehandling
efterfølgende, brush-out af appelsinhud etc, som reklamefotograf er der vel også en del kreativitet for at fange folks
opmærksomhed, piger på køleren etc
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er trods alt et begrænset antal danske pladespillerproducenter, som findes. Ud over Hartvig og Bergmann kan jeg ikke komme på andre. Det
skulle da lige være, hvis Tom Fletchers seneste modeller fortsat bygges i DK (det må de vide i Lydbutikken).
Og med al respekt for de nævnte pladespillere, så kunne et fotograføje måske nok tænke sig noget, der var en smule mere frapperende rent visuelt.
Især Bergmanns pladespillere er med deres rene og enkle design underspillet elegante og et statement i diskret perfektion, men de er visuelt
næsten også på grænsen til det selvudslettende.
Så jeg kan godt forstå dig, Bo, hvis du i dette forum efterspørger eksempler på noget, som er "big and bold" og måske en smule ude på overdrevet -
og det skulle da være til at finde herinde! Og nu taler jeg ikke kun om medlemmerne
Du er velkommen til at komme forbi og fotografere min Hyperspace, og hvad jeg nu ellers har stående, men der er nu heller ikke noget specielt
iøjnefaldende iblandt.
Største problem er nok, at jeg befinder mig i København, og selv om jeg med jævne mellemrum er i Århus, så orker jeg altså ikke at slæbe "spillen"
med sammen med den øvrige del af familien, klapvogn og bleer
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo også kontakte HH Mørch, jeg ved godt nyproduktionen ikke er "overvældende", men armene er jo små
kunstværker og de skal da tages billeder af.....
Så er der jo ham gutten som modificerer/ombygger Gyrodec's.
Bergmann er jo sindsygt smuk og ja minimalisme kræver maxisme fra sin fotograf.
Så mon ikke vores ungersvend har fået noget at arbejde videre på.
Smuk - Bergman:
Tudegrim(dårlig fotograf) - Hartvig:
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gyrodec er jo Gert Pedersen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Gyrodec er jo Gert Pedersen.  |
|
|
Nemlig, hvordan kunne jeg dog glemme :O)
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
allanowich skrev:
Gyrodec er jo Gert Pedersen.  |
|
|
Nemlig, hvordan kunne jeg dog glemme :O) |
|
|
Ja, det er jo bla. den her model
 __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2013 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har nok ret - det er nok nemmere med forhandlere og producenter, især når folk herinde nok har brugt en god portion tid på
at nivellere, kalibrere og finjustere :-)
Ellers nogle interessante apparater, der er kommet billeder af her i tråden!
|
| Til top |
|
| |
KOFS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 20 Marts 2013 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må gerne kigge forbi og fotografere min Micro Seiki DQX500 (Jeg bor i Søften). Ikke så dyr, ikke så fantastisk - men en
80'er klassiker efter min mening
PS. Ikke min Micro.
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2013 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
KOFS: Den er til gengæld interessant at kigge på, synes jeg :-)
Men som jeg vist har skrevet tidligere, er jeg nødt til at flytte rundt på apparaterne, da de skal hen på nogle bestemte
lokationer. Jeg har kontaktet et par producenter og forhandlere, da de måske har et lidt større incitament (gratis billeder til
reklame) til at få flyttet rundt på deres pladespillere.
|
| Til top |
|
| |
KOFS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 22 Marts 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh - jeg læste det umiddelbart som om du ville rykke lidt rundt på den derhjemme. Med et notorisk svagt centerleje vil jeg nok
helst køre for meget rundt med den.
Hvad med rørforstærkere i øvrigt - de har det også med at se lidt spændende ud?
Hilsen
Karsten
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk lidt kig på, om jeg skulle udvide temaet, da jeg har adgang til nogle fede rørforstærkere, så den hænger også
lidt i luften.
|
| Til top |
|
| |