| Forfatter |
|
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 24 Juni 2013 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er tæt på at købe sådan en, men blev lige opmærksom på at man vist skal ind i den for at ændre følsomhed og den slags. Det lyder lidt bøvlet. er det det? Er der nogle der ejer en og kan kommentere på det? evt. nogle der har hørt Ortofon og Heed sammen?
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved en god MC riaa er jo netop at du har indstillings muligheder til forstærkning af svage signaler, jo mere
forstærkning eller rettere passende jo bedre.
Du kan opnå små klangforskelle ved at justere indgangs impedansen op, normalt bruger man 100ohm som start...
Det er ikke nogen ulempe at Quasar'en har sin forsyning for sig, da det er meget sarte signaler som kommer fra pu'en, og bør
holdes fri fra støj så godt som muligt..
Hvis du kun har planer om at bruge MM pu'er kan du ligesågodt gå efter Heed's lillebror Questar..
Ortofon MM eller MC?
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har haft sådan en sag. Fin riaa, specielt til pengene. Det er meget nemt og tá svøbet af den og komme til indstillings muligheder. Så det ska du
ikke la dig skræmme af. :) held og lykke.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
Hej. Har haft sådan en sag. Fin riaa, specielt til pengene. Det er meget nemt og tá svøbet af den og komme til indstillings muligheder. Så det ska du
ikke la dig skræmme af. :) held og lykke.
Mvh Søren |
|
|
Ok mange tak for svaret. Jeg undrer mig bare lidt hvorfor at der ikke bare er de små switches der plejer at være på Mc riaaer. Kan man gøre det under afspilning? Og er det nogle kontakter inden i man skal trykke på eller skal man til at tage stik/kabler ud og ind?
|
| Til top |
|
| |
JohnDee Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, der ikke er DIL switches på Quasar fordi de forringer lyden. Der er små bøjler der kan flyttes for henholdsvis følsomhed og impedans.
Endvidere er der en High output udgang udover sen normale således at der ka komme rigelig med knald på forstærknngen uanset hvilken pickup du
matcher den med. Passive preamp får også et godt vitamintilskud....
|
| Til top |
|
| |
JohnDee Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nej den skal være slukket når låget er af
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du kan se dem, men det er de rækker af små sorte dip switches yderst til venstre, man løfter af og flytter på. Riaa'en her er en Acurus P10. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 25 Juni 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg tror de viste billeder + internettet har hjulpet en del på min forståelse, ellers medfølger der nok en brugsanvisning Der takkes for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 Juni 2013 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg ved ikke om du kan se dem, men det er de rækker af små sorte dip switches yderst til venstre, man løfter af og flytter på. Riaa'en her er en Acurus P10.  |
|
|
IKKE Dip-Switches men Jumpers __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Juni 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
allanowich skrev:
Jeg ved ikke om du kan se dem, men det er de rækker af små sorte dip switches yderst til venstre, man løfter af og flytter på. Riaa'en her er en Acurus P10.  |
|
|
IKKE Dip-Switches men Jumpers |
|
|
Øvkæi, da........ska' nok!! __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |