Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Retro Thorens (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 05:03 | IP-adresse registreret  

Her gik man og troede, at alting er som det er. Lad mig sige i samme åndedrag, jeg er gevaldig glad for mit setup. Ingen tvivl om det.
Tilfældigvis , kom jeg til at kigge på Thorens pladespillere... De ser godt nok lækre ud .
Normalt kiger jeg ikke efter finish eller andet smart have a good Looking , men der er en af de der Thorens ,
der har totalt smadret mit syn på sagen.
Jeg er nødt til, at gå retro ... denne perle , må og skal jeg eje .

__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Hmm kender det godt... Kunne også nævne et par ting jeg rigtig gerne vil eje...
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er et flot design ikke altid ensbetydende med dårlig kvalitet.

Thorens er da et mærke man også kunne vælge ud fra kvaliteten, og så få designet med som sidegevinst.

Uden at kende den viste model, vil jeg da sige at katastrofen er nok ikke så stor hvis du har ladet dig forblinde af det smukke ydre.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Nu er den viste Thorens jo ikke så gammel. Den er fra tiden efter mærket kom på nye ejere og derfor designede dem om, bl.a i klar acryl. Havde det nu været en TD 160 Super, så kunne man da sige retro. Eller den viste her TD126.

Men TD295 mk4 som du viser, er en flot pladespiller.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 skrev:
Her gik man og troede, at alting er som det er. Lad mig sige i samme åndedrag, jeg er gevaldig glad for mit setup. Ingen tvivl
om det.
Tilfældigvis , kom jeg til at kigge på Thorens pladespillere... De ser godt nok lækre ud .
Normalt kiger jeg ikke efter finish eller andet smart have a good Looking , men der er en af de der Thorens ,
der har totalt smadret mit syn på sagen.
Jeg er nødt til, at gå retro ... denne perle , må og skal jeg eje .



Køb hellere en noget ældre model, eller rettere....køb en gammel model fra Thorens! 😎

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Nilau ret.
Køb hellere en brugt Thorens i god stand.
Det kunne f.eks. være en Thorens TD 320 mk. II (den med TP90 armen),
eller hvis det skal være rigtigt godt en Thorens TD 2001 (også med TP90 armen).
Du vil (efter min mening) få en langt bedre lyd.

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Nu er den viste Thorens jo ikke så gammel. Den er fra tiden efter mærket kom på nye ejere og derfor designede dem om,
bl.a i klar acryl. Havde det nu været en TD 160 Super, så kunne man da sige retro. Eller den viste her TD126.



Men TD295 mk4 som du viser, er en flot pladespiller.


Pas nu på med brugen af ordet retro! En Thorens TD 160 Super er ikke en retropladespiller, hvorimod anskaffelsen af en sådan godt kan siges at være
retro. Begrebet retro finder således anvendelse på fx nye produkter, der enten trækker på ældre design- eller stilelementer, men kan også benyttes
om en bestemt måde at indrette sig eller leve på, der benytter sig af ældre design- eller stilelementer.

http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Spr og/Fremmedord/Sammensætningsled/retro-

Men du er nu ikke den eneste, der plumper i, allanowich
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det må jo så være en radio f.eks, der har helt moderne indmad, men udvendigt er designet som en model fra 40'erne. Er det sådan det er?

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Netop, allanowich! Så lærte du også noget i dag
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Nogle af Pro-ject's modeller har noget af samme "touch".
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Netop, allanowich! Så lærte du også noget i dag


__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Her er et link som handler om de gamle Thorens pladespillere

http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_

min egen favorit af disse er Thorens 150, den som Ivor Tiefenbrunn fra Linn startede LP 12 en fra, nogen
siger kopierede

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes