| Forfatter |
|
Spaceman_2 Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her gik man og troede, at alting er som det er. Lad mig sige i samme åndedrag, jeg er gevaldig glad for mit setup. Ingen tvivl om det.
Tilfældigvis , kom jeg til at kigge på Thorens pladespillere... De ser godt nok lækre ud .
Normalt kiger jeg ikke efter finish eller andet smart have a good Looking , men der er en af de der Thorens ,
der har totalt smadret mit syn på sagen.
Jeg er nødt til, at gå retro ... denne perle , må og skal jeg eje .  __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kender det godt... Kunne også nævne et par ting jeg rigtig gerne vil eje...
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldigvis er et flot design ikke altid ensbetydende med dårlig kvalitet.
Thorens er da et mærke man også kunne vælge ud fra kvaliteten, og så få designet med som sidegevinst.
Uden at kende den viste model, vil jeg da sige at katastrofen er nok ikke så stor hvis du har ladet dig forblinde af det smukke ydre.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den viste Thorens jo ikke så gammel. Den er fra tiden efter mærket kom på nye ejere og derfor designede dem om, bl.a i klar acryl. Havde det nu været en TD 160 Super, så kunne man da sige retro. Eller den viste her TD126.

Men TD295 mk4 som du viser, er en flot pladespiller. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman_2 skrev:
Her gik man og troede, at alting er som det er. Lad mig sige i samme åndedrag, jeg er gevaldig glad for mit setup. Ingen tvivl
om det.
Tilfældigvis , kom jeg til at kigge på Thorens pladespillere... De ser godt nok lækre ud .
Normalt kiger jeg ikke efter finish eller andet smart have a good Looking , men der er en af de der Thorens ,
der har totalt smadret mit syn på sagen.
Jeg er nødt til, at gå retro ... denne perle , må og skal jeg eje .  |
|
|
Køb hellere en noget ældre model, eller rettere....køb en gammel model fra Thorens! 😎
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give Nilau ret.
Køb hellere en brugt Thorens i god stand.
Det kunne f.eks. være en Thorens TD 320 mk. II (den med TP90 armen),
eller hvis det skal være rigtigt godt en Thorens TD 2001 (også med TP90 armen).
Du vil (efter min mening) få en langt bedre lyd.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Nu er den viste Thorens jo ikke så gammel. Den er fra tiden efter mærket kom på nye ejere og derfor designede dem om,
bl.a i klar acryl. Havde det nu været en TD 160 Super, så kunne man da sige retro. Eller den viste her TD126.

Men TD295 mk4 som du viser, er en flot pladespiller. |
|
|
Pas nu på med brugen af ordet retro! En Thorens TD 160 Super er ikke en retropladespiller, hvorimod anskaffelsen af en sådan godt kan siges at være
retro. Begrebet retro finder således anvendelse på fx nye produkter, der enten trækker på ældre design- eller stilelementer, men kan også benyttes
om en bestemt måde at indrette sig eller leve på, der benytter sig af ældre design- eller stilelementer.
http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Spr og/Fremmedord/Sammensætningsled/retro-
Men du er nu ikke den eneste, der plumper i, allanowich
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jo så være en radio f.eks, der har helt moderne indmad, men udvendigt er designet som en model fra 40'erne. Er det sådan det er? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop, allanowich! Så lærte du også noget i dag
|
| Til top |
|
| |
j_mil Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle af Pro-ject's modeller har noget af samme "touch".
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Netop, allanowich! Så lærte du også noget i dag  |
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et link som handler om de gamle Thorens pladespillere
http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_
min egen favorit af disse er Thorens 150, den som Ivor Tiefenbrunn fra Linn startede LP 12 en fra, nogen
siger kopierede __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |