Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 10:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Akustik
 HIFI4ALL Forum : Akustik
Emne Emne: Placering på skrivebord? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Malakith
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2015
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hey folkens.

Jeg kender ikke det her forum så godt, så jeg håber jeg placerer det her post det rigtige sted.

Jeg har et sæt dejlige CM1 højtalere, som jeg desværre har svært ved at montere på en god måde.

http://i374.photobucket.com/albums/oo190/morten_jensen1/skri vebord_zps33d5bbb8.jpg

Dette er mit nuværende setup, som jeg egentligt er rimeligt godt tilfreds med. Nu er jeg dog kommet til lidt af et luksusproblem, da jeg har fået en ny 27" skærm, og skal have skiftet den venstre skærm ud. Dette resulterer jo så i, at der ikke er plads under skærmen til den venstre højtaler, fordi den nye skærm er større end den der er der nu.

Jeg prøvede på et tidspunkt følgende:
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/vm-aco ustics-w0.5-vagbeslag-til-hojttaler/

men de havde problemet med at jeg ikke kunne dreje højtalerne langt nok ind og ned, så de faktisk pegede på mit hoved. Det var hovedsageligt fordi beslaget er så tæt på væggen, så højtalernes hjørner rammer væggen, når man drejer dem.

Jeg har så overvejet at bruge en stander. Enten på bordet eller på gulvet. På bordet skal højtalerne cirka hæves 55 cm og fra gulvet skal de cirka hæves 130cm. Her er problemet så at jeg ikke kan finde en stander hvor man faktisk kan vinkle højtaleren nedad, så den peger på lytteposition.

Nu har jeg efterhånden søgt nettet tyndt og har haft snakket lidt med dem i Hifi klubben, og har ikke rigtigt kunne finde en løsning på hvordan jeg skal placere mine højtalere.

Derfor kommer jeg her. Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg skal placere dem?

På forhånd tak for hjælpen

Morten
Til top Vis Malakith's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malakith

Wega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2015 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hvis dit problem med standerne kun handler om at du ikke kan få dem vinklet ned af, så findes der jo løsninger some denne:
http://www.thomann.de/dk/the_takustik_isopad_8.htm
Til top Vis Wega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wega

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes