Sendt: 17 December 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogle 40mm rockfon koral plader stående som jeg har planer om at bruge til at forbedre akustikken med i vores stue ved at lave nogle bas traps til hjørnerne da vi har store problemer med bas. f.eks bygge ramme og sætte 4 plader sammen i rammen så det ender med at bas trapen er 16 cm tyk. Nogle vil måske sige det er spildt af flotte rockfon plader men har nok af dem. Spørgsmålet er bare om det virker tilstrækkeligt eller om det ville være bedre at lave hjørne bas traps af rockwool? Der skal også tages hensyn til pladsen i stuen. Det er dog en jungle at finde ud af hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, både herinde men også på udenlandske forums. Hvis nu vi KUN tager udgangspunkt i hjørne traps - Nogle siger at rockfon er det bedste du kan få til at absorbere i hele frekvens området mens andre siger at der findes bedre og billigere materialer til bas traps som f.eks rockwool. Hvad er skidt og hvad er kanel? Ville være ked at bruge save pladerne i stykker hvis de kan bruges bedre. I så fald at rockfon ikke er at anbefale hvilket materiale er så bedst hvis der KUN skal tænkes bas absorbering? Er det bare rockwool med stor densitet? Vores stue har en uheldig "heste skos udformning" og derfor skal specielt det ene hjørne dæmpes så meget som overhovedet muligt!!!! Til dem som vil sige at vi burde stille vores møbler anderledes så kan jeg sige at møblerne KAN IKKE stå på anden måde hvis det også skal være hyggeligt og indbydende at at være der.  Undskyld mit lidt rodet indlæg. Her er en lille hurtig grov-skitse hvordan tingene ca står: http://billedeupload.dk/photo/2011-12/b010843f/Bolig.jpg.htm l
|