Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: Philips 4131 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TKKR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2014 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har fået en Philips 4131 foræret, som jeg egentlig gerne vil vide, hvad kunne være værd. Jeg ved absolut intet om pladespillere, men jeg synes at denne model ser lidt speciel ud, og måske derfor kunne have en nogenlunde salgsværdi. Hvis dette ikke er tilfældet vil jeg nok vælge at beholde den, så den kan stå og se flot ud!

Hvad tror I man kan sælge denne model for?

Er ikke god til at få uploadet billeder, men her kan I se en lignende model (min er blot i mørkerød frem for sort):

http://www.johansoldradios.se/record-players/philips-ag-4131
Til top Vis TKKR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TKKR

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2014 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Det er en udpræget samler ting så den er svær at værdisætte, mit gæt er dog ikke alverdens. Men det kunne jo være at der ude i den store verden findes en der lige står at mangler for at have en komplet samling af gamle Philips ting. Et råd er at se om der tilsvarende til salg på f.eks. Ebay og se hvad de bliver budt op i.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2014 kl. 04:46 | IP-adresse registreret  

Selv en liebhavers tilbud ville ikke være særlig højt. Der er ikke tradition for høje priser for denne slags udstyr. Selv om du antagelig skal lede en del for at finde en tilsvarende velholdt model. Målt med nutidens standard er disse 60'er-modeller ikke noget at samle på - altså ikke før i dag. Pickuppen kan såmænd godt bruges, men ingen hifi-freak ville sætte en LP-rarietet på den. Men stik den en stak antikke singler, og du vil opleve "To lys på et bord" på en anden måde. (Hvis den altså virker, men det formoder jeg?). Den har kun hastighederne 33 og 45, så de gamle 78'-plader klarer den ikke. Med sin indbyggede højttaler er grammofonen klart målrettet et ungdomsværelse. Forhåbentlig sidder låget stadig på din model, som vist blev lavet i Østrig. Når den er, som du skriver, så flot, så den til evig tid kan stå og stråle, så er spørgsmålet, du skal stille: hvor meget er det vedvarende syn og ejerskabet værd for dig? Sandsynligvis noget mere end det du ville kunne få for den. Et maleri med tilsvarende pynteværdi ville du næppe få gratis. - Så på med singlen og drøm dig tilbage til en tid, hvor man endnu ikke vidste, at 1969 ville blive skattefrit år (ja, du læste rigtigt).

Trods den formodede sjældenhed kan du lige nu følge en auktion på Tradera, endda samme farve som din: http://www.tradera.com/item/170610/201207925/philips-ag-4131 -f-vintage-skivspelare-austria-1965 -

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes