Sendt: 22 Maj 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med stor risiko for at blive gjort til grin af samtlige elektronikkyndige herinde vil anbefale NE5532.
De steder jeg har hørt den indtilvidere (i en forforstærker samt i en cdafspiller -både som i/v og buffer), har den banket alt hvad jeg har hørt fra burr brown og analog devices - selv nogle af de dyre sager (fx opa627). Jeg har selvfølgelig testet alle med a-b-a-b-a-b metoden, og brugt sokler så jeg kunne skifte hurtigt og ligeså mange gange det passede mig. Jeg vil anbefale dig at gøre det samme. Min konklusion blev at det meste lyder fiset, lyst, kedeligt og usammenhængende ved siden af NE5532. NE5532 er simplethen bare mere præcis og detajleret i hele frekvensområdet. Den har en naturlig klang og er samtidig musikalsk så det batter! 
Og det der står på lc's hjemmeside skal du ikke rette dig alt for meget efter. Jeg har hørt 90% af de opamps han snakker om, og jow - opa2134 og opa627 er da ok opamps, men at sidestille ad712 med NE5532 er helt ude i hampen - de to opamps har slet ikke noget med hinanden at gøre - bare klangmæssigt er de som nat og dag - den ene er forfærdelig og den anden den bedste jeg har hørt. For mig ser det ud som om LC bare har kigget data og pris, og lavet ranglisten derefter. opa604 og lm833 som NriK nævner er heller ikke noget at råbe vildt hurra for ved siden af ne5532 iøvrigt...
Held og lykke med projektet! 
|