|
Han vil ikke kalde det "pianolak" men højglanslak, forskellen ligger i lakken, hærderen og ik mindst metoden og udstyr.(men hvad ved jeg)
Hvis du skal male med dåser ville han:
1. 2xgrunder, lad det tørre 1 time, så slibe det GODT jevnt med korn 1000
2. 2xgrunder mere og vandslibe(korn 1000 eller mere)
Hele slut resultatet ligger i grunder overfladen, er den ik 100%, forværres problemet efter hvert lag maling.
3. 5-8 TYNDE lag maling lad det tørre til det er gennem hærdet
4. som 3.
5. som 3 og 4
Nu skulle overfladen så ligne noget der er løgn og føles som om det er griptape, det er helt ok da den jo skal slibes/poleres.
6. er overfladen meget slem vandslibes der først med korn 1000-1200 (vurderer du selv) det skal gøres med en let hånd da malingen ikke er ret tyk
7. så skal der poleres lidt med en kornet pasta, lakrens kan godt bruges slipol er for grovt.
8. poler lakken op men en god bone/polervoks til biler.
Hvis du på noget tidspunkt kommer til at slibe/polere, ned til grunder i punkt 6, 7 eller 8, skal hele siden males om, det bliver ikke pænt hvis du prøver at reperere det.
Hvis du skulle være så uheldig, så husk at slibe voks og diverse af igen inden maling. Punkt 3-5 kan gentages så mange gange du har lyst/råd, bare du lige husker at vente 10-15min mellem hvert lag. og helst ikke over 8 tyndelag af gangen, da det kommer til at tage meget lang tid om at tørre..
Jeg har sikkert glemt et eller andet så det kan være der kommer en tilføjelse til det her.
mvh
|