| Forfatter |
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Syntes lige jeg ville vise mit selvbyggerprojekt.
Højtaleren er til en pige. Den er også opkaldt efter hende og kommer til at bestå af et komplet surround sæt. (er igang med at designe centerkanalen)
Diskanten er trukket tilbage for at være i fase med mellemtonerne/basenhederne og der er valgt et LR 2.ordens filter for at bibeholde denne. Målinger er lavet med DLSAPro 2.3 der kan måle tid og stepresponse. 
http://www.softica.dk/containpages/dortesht/dortesht.htm
I dag skulle kabinetterne gerne spartles, pusses og larkeres 
vil gerne hører folks kommentarer....
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fanme flot ud, respekt!
Har du hørt dem efter du har fået enhederne i? Jeg er spændt på at høre hvordan de lyder Og hvor meget bas der er i de peerless mellemtoner/basser
Det dæmpemateriale, hvor meget koster det pr. m2 (jeg kunne ikke rigtig finde ud af hvor meget man får inde på q-sounds hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 05:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pralrøv! . Det fanme flot...
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Tak'r 
Jeg har kun hørt enhederne i free air, da jeg skulle mache enheder (og så når jeg keder mig ). Enhederne er ikke monteret endnu, det er bare min kæreste der holder enhederne til for at se hvordan det ser ud.
Filteret skulle meget gerne komme i den uge vi går ind i nu, og næste weekend henter jeg dem fra maleren. Han havde ikke grunder hjemme, så jeg fik dem ikke med hjem idag.. 
Angående dæmpningsmateriale har vi fået noget nyt hjem (det jeg bruer) som vi selv køber ind fra udlandet. Prisen er ikke fastlagt endnu, men pladerne er dobelte af normale fra f.eks. monacor (hvis ikke mere).
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
| Diskanten er trukket tilbage for at være i fase med mellemtonerne/basenhederne og der er valgt et LR 2.ordens filter for at bibeholde denne. |
|
|
Når du nu gør noget ud af netop dette, så kan det undre mig at du har valgt en basrefleks løsning.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Basrefleks afstemningen kommer til at ligge nede omkring 35-45Hz, hvilket er langt under delefrekvensen på 2000Hz. Jeg kan ikke se hvad det har med det at gøre? Kunne du uddybe?
Bølgelængderne ved 2000Hz er ret korte i forhold til ved de 35-45Hz. Husk det.
Grunden til at det blev basrefleks var det krav stillet af personen der skal bruge dem. Den slags musik, dybde og effekt der kræves. SDS'erne ville få klø inden de leverede det krævede output med mindre de fik hjælp fra et refleksrør.
Basrefleks afstemningen ligger ikke fast endnu, da jeg vil ramme den mest flade groupdelay. Det er umulig inden kassen er færdig.
Regner med at hente kabinetterne fra maler på næste mandag (en uge). Så kommer enhederne i og så skal der måles igennem og lyttes. (Når filtret er samlet).
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte bare på faseforholdet - spild ikke mere tid på det, nu når valget alligevel ligger fast.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kan lige nævne at Kenn som har skåret pladerne ud gerne hjælpe andre der skal have bygget højtalere. Interesserede kan maile mig på henrik [at] softica [prik] dk
Han har også mulighed for at finéer kabinetter. 
|
| Til top |
|
| |