|
Mange tak for de mange svar.
Jeg har roddet lidt og fundet 8 stik 6800uF 100v, fra noget udtjent elektronik. Er det noget der kan genbruges? Hvis du kan finde producentens data-ark på dem kan du se hvor stor ripplestrøm de kan levere, hvis den er mindre end 3-4 ampere/stk. ville jeg nok ikke bruge dem.
Ang. strømforsyning, prøver jeg lige at forklare igen. Jeg vil købe en 2 x 25v og sætte den i seriel og på den måde på 50v, og på den måde lave dual mono. Jeg ved ikke om der er nogen fordele ved det, eller om det kan gøres billigere.Hvis du sætter to sammen opnår du ikke rigtigt nogen fordel, jeg kan ikke få øje på nogen. Hvis du vil bruge 2 trafoer ville jeg holde dem adskildte. Jeg ville ikke rode mig ud noget med 2 trafoer i serie, så hellere 1 god/kanal
den du har fundet på 2x25V 500VA til 299,- koster det samme (såvidt jeg husker) som en på 2x40 500VA hos www.el-supply.dk som er nogle af de billigste (go og hurtig service)
Alternativt kan de skaffe 2x50V på 625VA til 399,- +moms og 2x50v 1000VA til 529,- + moms så hvis du er ude efter stor strøm er den på 1000Va den "hidsigste" men nogle vil mene at de "store" trafoer kan give anledning til brum.
Er der noget specielt jeg skal kigge efter på strømforsyningen? (hvis du bygger 5-kanals ville jeg gå efter en med en høj "VA" for at sikre at der er strøm "nok" til alle kanalerne. Hvis du bygger monoblokke er det knap så væsentligt (dog stadig over 400VA/stk) Er der nogen måde at måle støj på en trafo.? Hvis du tænker på brum så er der bare at lytte efter . Hvis du tænker på magnetisk udstråling, så kan man garanteret få et hundedyrt apparat som kan måle den slags, men ringkerner er kendt for deres meget lave magnetiske udstråling og det er derfor mindre væsentligt. Den "dyre" fra elfa til ca. 1000,- ser dog ud som om den har en ekstra skærm monteret
Hvad er Predator netdel?? Predator netdel er LC's egen netdel men såvidt jeg husker kan den max bruges til 200W versionen pga. lytterne.
Men i bund grund er den et print hvor der er monteret lytter i som så relativt let kan tilsluttes henholdsvis zap-moduler og strømforsyning.
(personligt er jeg ikke så meget for print i strømforsyningsvejen, da det ofte medfører et begrænset tværsnit strømen skal løbe igennem fra lyt til zap-modul) Og som LC selv skriver skal vejen mellem LYT og ZAP-modul være kort og bred, men okay okay, så er man ved at være ude i noget "flue-knepperi"
Mvh Michael |