Forfatter |
|
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har igennem længere tid øsnket mig en ny effektforstærker (hvem gør ikke det )
Vil en Zap2.2SE spille godt sammen med ProAC 2.5 kloner - eller vil det være skudt over/under målet ? Mener bare, der er ingen grund til at have en VIRKELIG suværen forstærker/højttaler - hvis det andet led ikke kan "bruge det" 
Da jeg ser en film, skal min forstærker bygges som sorround forstærker 
Så denne tråd skulle gerne resultere i en komplet liste over de dele der skal til for at bygge en forstærker til ovenstående 
Så må jeg se hvad jeg kan finde af forforstærker (bliver sikkert en NAD), men igen - er der gode forslag er de velkomne 
Min center højttaler er en VP5-C fra www.frequence.dk
Som sagt, det skal ikke være "overkill" ift højttalerne, så er der tale om en dims til 1-2.000kr der kun har en mikrolillebitte betydning - hører den ikke til i dette byggesæt  __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Du kan roglit bruge Zap2.2SE til dine ProAC 2.5 kloner 
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
zappen vil ihvertfald ikke være det svageste led, jeg ville nu nok give den lidt mere end en NAD, med mindre det er en fra "silver" serien du tænker på ?
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
Mirro Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay,
Jeg bygger en Zap når det bliver tid Er lige flyttet, så det bliver ikke før om en måneds tid 
Men hvilken forforstærker jeg vælger, har jeg ingen ide om... det var bare hvis der var en der lagde en med en god kombination af Zap og forforstærker
Er der ellers nogle steder i en "standard" Zap forstærker, der ville være en god ide at ofre lidt mere på
Men igen, ikke 1-2.000 kr for en lillebittemikro forbedring  __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb SE moduler istedet for standard modulerne!
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du starter med deres "pakkeløsning" til 5000,- med kabinet er du rigtigt godt kørende.
Hvad man så derefter vil ofre penge på (og om man overhoved vil) er vel en smagssag. Hvis du er tilfreds med standard lyden, så er det jo super.
Det "fede" ved zappen er jo (for mit vedkommende) at man kan starte ud med standard-pakken og så derefter eksperimentere med div. komponenter, hvis det er det man har lyst til. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirro skrev:
Okay,
Jeg bygger en Zap når det bliver tid Er lige flyttet, så det bliver ikke før om en måneds tid 
Men hvilken forforstærker jeg vælger, har jeg ingen ide om... det var bare hvis der var en der lagde en med en god kombination af Zap og forforstærker
Er der ellers nogle steder i en "standard" Zap forstærker, der ville være en god ide at ofre lidt mere på
Men igen, ikke 1-2.000 kr for en lillebittemikro forbedring 
|
|
|
Hej !
Jeg vil fortræke en pasiv forforstærker, brug 10Kom potmeter og lyt dig frem til hvilken du selv kan lig, bruger selv pasiv til en ældre LCaudio.
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg er lidt intereseret i hvordan din VP5-C passer sammen med ProAc, er klangbalancen osv den samme.
|
Til top |
|
|
Mirro Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
At kalde klangbalancen for den samme, vil nok være at overdrive 
Det er jo vidt forskellige enheder der sidder i højttalerene...
Når det er sagt, synes jeg de supplerer hinanden rigtigt godt - men jeg havde også kun en Eltax center før, så jeg ved ikke om det er derfor jeg synes så godt om VP5-C 
Men jeg synes det spiller en del bedre end så mange andre sorroundløsninger jeg har lyttet til... __________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
Til top |
|
|