Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: elektronik/diy bøger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

efter at have søgt lidt, mangler jeg stadig nogle rirler på:

1) diy højttalerbøger, som vel og mærke er til at få fat på, eller alternativt kan lånes på biblioteket

2) elektronik bøger om at bygge forstærkere... både for- og effekt

håber der er nogle der kan være mig behjælpelig, da de andre tråde om samme emne bar lidt præg af at mange af disse bøger er svære at få sine ti tommelfingre i...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Du kan starte med "anvendt elektronik" af Jan Soelberg. Det er en god "begynderbog" som burde være standardinventar på de fleste af landets biblioteker. Hvis du vælger den gamle udgave, er den i 2 bind. Et med teori, og et med konstruktioner.... Du skal nok starte med teoribogen, så du får et praktisk indblik i elektronik. Så kan du jo altid gå videre med nogle af konstruktionerne....

Vil du vide lidt mere om teori, kan du prøve "analog elektronik" af Erik Hüche.... Min gamle lærer Hüche har skrevet denne fremragende bog, der primært omhandler transistorteknik. Hüche er et omvandrende bibliotek indenfor det meste af elektronikområdet, og i disse bøger øser han godt ud af sin viden.... Bogen er i øvrigt skrevet som en samlig af de notater Hüche og hans kollega Mogens Probst har samlet sammen, i løbet af en årelang undervisning af elektronikteknikere. Bogen er derfor direkte skrevet til studiet til elektroniktekniker. Burde også findes på biblioteket.

Som jeg kan forstå på dig, så er du ikke ude efter bøger der sætter dig i stand til selv at udvikle et produkt fra bunden (det ville nok være lidt for ambitiøst!), men nærmere bøger der kan give dig den rette viden til, at du kan forstå virkemåden af en færdig konstruktion, og efterfølgende selv samle den....

Derfor kan du også med fordel kige efter grundlæggende elektroteknik-bøger. Et godt sted at kigge, er på ingeniørhøjskolens bog-udsalg. Her findes ofte kompendier, der kort og præcist sætter en ind i disse grundlæggende discipliner. Ofte er de skrevet af lærerne selv, og findes som A4-hæfter til billige penge.

Ring evt. til ingeniørhøjskolens boglade i århus... De har alle mulige typer... spørg efter grundlæggende elektroteknik...

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

https://secure.wilmslow-audio.co.uk/acatalog/Wilmslow_Audio_ Technical_Library_6.html

Og så bogen : http://www.artofelectronics.com/

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

AoE er efter min mening en glimrende bog, men den er sq ved at
være et par år gammel efterhånden. Du skal ikke læse den for at
lære om microcontrollere ihvertfald

Hurtig's anbefalinger kan jeg fuldt tilslutte mig.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

ok, tak

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Microelectronic circuits  by  Sedra/Smith

ISBN 0-03-053237-x

Så er du godt kørende i analog elektronik. Jeg ved dog ikke hvilket niveau du er på men den er lidt mere avanceret end Ohm's lov

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes