| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Jeg købte for en måneds tid siden et sæt JBL TI 3000, hvor stoffet på frontgitrene var ekstremt fnuldret.....har faktisk aldrig set noget lignende.... 
Så det skulle jo skiftes, og bedst som jeg var på vej i Q-Sound for at bruge en god slat penge på noget nyt, kom svigermor ind i billedet. Hun havde købt en rest et sted i Tilst (Stof og Stil) som hun mente kunne bruges.....ja ja, tænkte jeg, hvad ved hun om hifi.....det skal jo være noget ordentligt....
Men ok, vi kigger da lige på det. Og fandeme om det ikke kunne bruges, det var helt klart noget lignende det originale JBL-stof, bare en lidt tyndere udgave......men så må lyden jo bare komme nemmere igennem (bruger dog kun frontgitter når vi har gæster, har dårlige erfaringer med at lade være! Fik engang en blind mands blindestok igennem bassen på mine tidligere JBL 250 TI ).
Så alt i alt har det kostet mig 15 kr. af skifte det stof på begge frontgitrene, så drenge....tag roligt i en stofbutik næste gang, det er sgu da billigt efter min mening......og når man så samtidig kan få svigermor til at montere det, så kan det vel ikke gå helt galt.... 
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Men ok, vi kigger da lige på det. Og fandeme om det ikke kunne bruges, det var helt klart noget lignende det originale JBL-stof, bare en lidt tyndere udgave......men så må lyden jo bare komme nemmere igennem (bruger dog kun frontgitter når vi har gæster, har dårlige erfaringer med at lade være! Fik engang en blind mands blindestok igennem bassen på mine tidligere JBL 250 TI ).
|
|
|
Ku du mærke nogen fysisk smerte da det skete? 
Ej - jeg ville egentlig osse lige høre hvordan stoffet blev monteret? lim? hæfteklammer? partisanersøm? Sidder nemlig lidt med samme problem. Skal osse ha det skiftet. Mit frontstof er ikke ødelagt - bare lettere medtaget efter en tidligere ejer havde haft levende lys på dem. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat:
"jeg ville egentlig osse lige høre hvordan stoffet blev monteret? lim? hæfteklammer? partisanersøm? "
En billig hæftepistol klarer dette problem som en mis 
Hilsen Thomas - der selv har monteret div typer stof
PS - Nylon jersey er normalt det der bliver anbefalet som "bedst"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere brugt en hæftepistol, men på nogle andre højtalere....
Denne gang brugte vi almindelig kontakt-lim.....nemt at arbejde med, også risikerer jeg ikke at det ridser front-pladen, som jeg var bange for at hæfteklammerne ville gøre....
Og jo, det gjorde sgu ondt da jeg fik den bas-enhed ødelagt.....rigtigt ondt!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
|
|
|
|
Så hvis jeg render ned i Stof 2000 og ber' om en meter Nylon Jersey el. to, så tror de ikke jeg er åndssvag?
Tak for rådet __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon; du siger bare at det er til ven, som skal med i "The Mermaid parade"!!!  Nylon er statisk opladeligt, hvad med noget løst vævet bomuld??? Eller ægte silke-strømper??? I skolen lærte jeg, at lim og dykkere aldrig går i stykker!!!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min svigermor bor flere tusind kilometer væk, så hun kan nok ikke være behjælpelig i sådan en situation
Hvis det blev nødvendigt med nyt frontstof så ville jeg vælge noget der var beregnet til det. Det kan købes flere steder blandt andet hos http://www.hojttalersmeden.dk/ som også kan montere det hvis det ønskes.
Mine frontgitre er iøvrigt også kun monterede når jeg har gæster. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
Meier skrev:
|
|
|
|
Så hvis jeg render ned i Stof 2000 og ber' om en meter Nylon Jersey el. to, så tror de ikke jeg er åndssvag?
Tak for rådet
|
|
|
Polyesterjersey, jo billigere jo bedre
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå lidt gammelt emne, men jeg har faktisk selv samme problem, jeg prøvede ham Højttalersmeden, men det gad han ikke beskæftige sig med. "Vi har ikke noget til JBL!!" Bam punktum finale, så det virker nok kun hvis man bor i Nordjylland. Men jeg må jo prøve at finde noget et sted, det der Nylon Jersey virker som om, at det er svært at montere med lim.
|
| Til top |
|
| |