Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: low pass filter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Efter konverteteren en cs4328, er der et low pass filter 51r og 10nf. Det er anbefalet - ikke et krav - i databladet og jeg kan ikke se nogle steder på nettet at nogen går uden om. Jeg bruger rør efter. Så de filtrer sgu automatisk - og jeg er ikke en tøsedreng og er ligeglad med eu regler.

Jeg går ud af at filtere fjerner noget højfrekvent støj eller hva ? - det må jo være effekten. Men der er jo også fase problematik, sådan et filter giver jo satans med problemer - men det er der måske kompenseret for inden

Men det har jeg lige fjernet mit og det virker overbevisende (selvom min pream strøg i svinget i den ene kanal - det er det samme kabinet - men den var nu også noget i ged i forevejen - se anden tråd), men er det mine opfattelse der er noget galt med ?

Kramer

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Efter konverteteren en cs4328, er der et low pass filter 51r og 10nf. Det er anbefalet - ikke et krav - i databladet og jeg kan ikke se nogle steder på nettet at nogen går uden om. Jeg bruger rør efter. Så de filtrer sgu automatisk - og jeg er ikke en tøsedreng og er ligeglad med eu regler.

Jeg går ud af at filtere fjerner noget højfrekvent støj eller hva ? - det må jo være effekten. Men der er jo også fase problematik, sådan et filter giver jo satans med problemer - men det er der måske kompenseret for inden

Men det har jeg lige fjernet mit og det virker overbevisende (selvom min pream strøg i svinget i den ene kanal - det er det samme kabinet - men den var nu også noget i ged i forevejen - se anden tråd), men er det mine opfattelse der er noget galt med ?

Kramer

Det kommer nok lidt an på hvad der sidder efter konverteren.

Filteret fjerner hf støj, som du selv siger.

Hvis der sidder udstyr med båndbredde op i Mhz området efter, bliver de belastet ekstra fordi de så forstærker det højfrekvente signal.

Hf'en vil uanset hvad blive skåret af i højttalerne, men der er jo ingen grund til at forstærkerne "kæmper" med at forstærke mere end højst nødvendigt..

Hvis din rør-preamp ruller tidligt af kan man sagtens forestille sig at du vil få en forbedring ved at fjerne filteret.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lyttet på det under acceptable forhold, og det er efter min vurdering en endda meget, meget stor gevinst. Og så er den jo gratis :)

Jeg har loddet ledningerne til forforstærkeren direkte på benene af cs4328 (den er i samme kabinet som du ved).

Jeg synes det er en fantastisk god måde at udnytte integration mellem dac og forforstærker. Det er den form for synergi der skal designes frem. Den cs4328 kunne sikkert heller ikke trække forforstærkeren hvis der var for lange kabeltræk uden en ekstra buffer.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes