| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler nogle Black Gate NX HIQ 47µF 6.3V elektrolytter, og jeg kan se LC har dem til 29kr.
Så er spørgsmålet, om det er en rimelig pris? Ved godt BG er dyre, men man skal jo heller ikke tages mere i røven, end aller højest nødvendigt 
Evt. nogle der har nogle links til andre forhandlere, der har BG...
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at BG er gået ud af produktion, hvorfor man heller ikke anvender dem på ZapPulse x SE længere
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Det er rigtig at BG ikke bliver lavet mer så køb det du kan uanset pris.
Man kan ringe til Audio Consult og få mere at vide om lukningen af BG.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke fortælle os her hvorfor BG drejde nøglen om? Var de for dyre? Er Panasonic lige så gode og derfor er de sendt på gaden? S.u.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PercyAudio.com har dem til 2,5 dollars, og det kan betale sig kommer nok an på hvor mange du skal have, og hvor meget transport der skal betales, men måske var det værd at undersøge.
Et tip fra DIYaudio.com er i øvrigt at satse på N-serien i stedet for NX-serien. N-serien skulle være mere korrekt, hvor imod NX'eren er mere "in your face"-agtige. Om det så er rigtigt ved jeg ikke for jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at prøve dem.
Et andet tip er at bypasse dem med en 0,01uf MKP 1837 (Farnell.dk har dem), hvilket skulle fungere ret godt. Det har jeg heller ikke prøvet, så brug det eller lad være.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Kan du ikke fortælle os her hvorfor BG drejde nøglen om? Var de for dyre? Er Panasonic lige så gode og derfor er de sendt på gaden? S.u. |
|
|
Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg en gang for alle kan få vished for at det er tilfældet? Jeg synes man hører det ene det ene sted, og det andet det andet sted...
Citat fra Audioconsult.dk:
High Performance, Graphite foil capacitors. Firstly, we at Audio Consult dk would like to categorically state, that any rumours about Black Gate Capacitors being unavailable or discontinued, are totally misguided, malicious and incorrect. We receive deliveries weekly without interruption. There is no doubt, that many of competitors, who do not use these superior and expensive capacitors in their products, would like them to disappear, draw you're your own conclusions from that. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu heller ikke hørt noget om at de skulle være udgået eller ligefrem gået konkurs... Og da det er Rubycon der producere BlackGates'ene, så skulle man nok ha hørt om det hvis de havde drejet nøglen...
>> lpm76 Det er taget til efterretning! Men det er bare så træls at bestille vare fra kamerika :-( sidste gang fik jeg endda skældud af en UPS dame, fordi jeg self. ikke er importør registreret? :-P Men ellers så vil LC's 29kr. nok også kunne betale sig når der kommer fragt osv. oven i, og man samtidig kun bestiller i små styktal.
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 13 November 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
|
Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg en gang for alle kan få
vished for at det er tilfældet? Jeg synes man hører det ene det ene
sted, og det andet det andet sted...
Citat fra Audioconsult.dk:
High Performance, Graphite foil capacitors. Firstly,
we at Audio Consult dk would like to categorically state, that any
rumours about Black Gate Capacitors being unavailable or discontinued,
are totally misguided, malicious and incorrect. We receive deliveries
weekly without interruption. There is no doubt, that many of
competitors, who do not use these superior and expensive capacitors in
their products, would like them to disappear, draw you're your own
conclusions from that. |
|
|
Meget mærkeligt.. Jeg fandt også ovenstående tekst under prislisten for
black gate, men på forsidens nyheder fra 31-08-04, står der:
Det
forlyder, at producenten af BLACK GATE kondensatorer; nedlægger produktionen, da
det ikke er rentabelt.
Vi musikelskere mister herved, en af verdens bedste komponenter til opnåelse af
sublim vellyd.
I samarbejde med Audio Note England og Black Gate, har vi fået bekræftet, at
forudbetalte ordrer inden 1ste september 2004, vil blive produceret og ikke
andet.
Derfor er det
sidste chance.
Venligst Anders Espensen
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen det der black gate er altså noget marketing gas.
At LC sælger dem, kan jeg ikke forstå. Jeg håber han har lidt dårlig samvittighed. Der findes lytter på markedet der kan det samme til langt lavere pris. Der findes i øvrigt også lytter der er bedre. VI har haft tråd omkring det.
Black gate vil selvfølgeligt fortsætte. Uanset hvem der producerer dem, rubycon what ever. Så længe folk er villige til at betale for mærket. Hvis man ikke kan nøjes med de nye typer fra Rubycon til 3-4 kr, kan man jo kaste penge efter noget oscon. Og så skal man være varsom med det low esr i øvrigt.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
At LC sælger dem, kan jeg ikke forstå. Jeg håber han har lidt dårlig samvittighed. Der findes lytter på markedet der kan det samme til langt lavere pris. Der findes i øvrigt også lytter der er bedre. VI har haft tråd omkring det.
Black gate vil selvfølgeligt fortsætte. Uanset hvem der producerer dem, rubycon what ever. Så længe folk er villige til at betale for mærket. Hvis man ikke kan nøjes med de nye typer fra Rubycon til 3-4 kr, kan man jo kaste penge efter noget oscon. Og så skal man være varsom med det low esr i øvrigt.
|
|
|
Det self. rigtig, men jeg synes egentlig det er sværere at opdrive en Elna (audiograde) eller en OS-con fra den rigtige serie, Sanyo laver også nogle andre, med nogle overbevisene spec's, men de er sku heller ikke til at få nogle steder?
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
elfa har oscon sa/sc
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
|
|
|
Det var da noget af en bombastisk udtalelse. Hvad får dig til at sige det? Jeg går ud fra at det blot er din personlige holdning og ikke skal tolkes som fakta selvom det bliver præsenteret sådan?! __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bestilt et par stykker ved LC så kan man jo altid prøve dem ;-) men de OS-con de har ved elfa, det er da ikke top modellerne?
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
kramer71 skrev:
|
|
|
|
Det var da noget af en bombastisk udtalelse. Hvad får dig til at sige det? Jeg går ud fra at det blot er din personlige holdning og ikke skal tolkes som fakta selvom det bliver præsenteret sådan?!
|
|
|
Fakta. Som skrevet har der har været tråd om det tidligere, med links til tydelige målinger.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| Nu har jeg bestilt et par stykker ved LC så kan man jo altid prøve dem ;-) men de OS-con de har ved elfa, det er da ikke top modellerne? |
|
|
Joe. Prøv at se på data.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
micma18 skrev:
| Nu har jeg bestilt et par stykker ved LC så kan man jo altid prøve dem ;-) men de OS-con de har ved elfa, det er da ikke top modellerne? |
|
|
Joe. Prøv at se på data.
|
|
|
Hej !
Det der med at måle og se data glem det lyt og lyt så får man det man går efter.
Jeg har kun haft god arfaring med BG i strømforsyninger.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er "dare to compare" du henviser til så er jeg ikke overbevist. Det kunne se ud til at man ikke skal bruge BG som bypass-cap hvis hensigten kun er at reducere ripple og så står der faktisk ikke mere. Intet om lyden er nævnt. Jeg synes det er en fin test, men der er på ingen måde baggrund for, alene ud fra den test, at sige at BG er marketingsgas.
Som jeg har sagt tidligere så har jeg ikke prøvet dem, men jeg glæder mig til det. Er de ikke en forbedring i min forstærker så ryger der nogen andre i, og så er den ikke længere.
I øvrigt, hvis der skulle være tale om at de ikke virkede godt nok, ville jeg ikke konludere at BG var noget l**t, men blot at her virkede den i hvert fald ikke efter hensigten. Jeg synes man skal være varsom med endegyldige konklusioner på et sparsomt grundlag.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget af en BG er produktionsomkostninger ? Bliver den produceret på en lille engelsk fabrik og er håndlavet ?
Der skal være mening i galskaben. Med de l**te strømforsyninger folk de opererer med fatter jeg ikke at de stopper så dyre kondensatorer i. Jeg ved ikke hvad en BG gør sammen med en lm317 eller 7805 regulator. Spild af penge.
Rubycon laver glimrende kondensatorer. Det billigste er at købe dem med Rybycon navnet udenpå, og så bruge anstrengelserne andetsteds.
Kvaliteten af en kondensator er fuldstændig til at måle. Og kvaliteten kan læses i databladene. Der er ingen hokus pokus der. Ordentlig anvendelse er en anden snak.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kramer71
Hvor i DK kan man købe Rubycon for det er de samme som BG så vidt jeg kan se.
De BG jeg har brugt er standart og har været udmærket til freds med dem, men vis Rubycon er biliger så er det da klart at man lige så godt kan bruge dem.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackGate, er vel bare en serie high-end kondensatorer, som Rubycon har lavet...
|
| Til top |
|
| |