Hej fellow selvbyggere
Jeg har for noget tid siden skaffet mig nogle gamle Bass'er, en M&K 12" og en Beyma 18" GT200, og derfor synes jeg det kunne være sjovt som et lille vinter projekt at prøve at lave en Sub.
Jeg kan se i www.dba.dk at man kan få nogle billige MDF plade
Fra dba: MDF plader, 16x830x950, 75 stk., 15/stk.
Og det synes jeg jo ikke er helt glat, og så ligger det endda tæt på hvor jeg bor.
Og nu må jeg nok hellere komme til min spørgsmål:
1) er 16 mm MDF plade tyk nok, eller kan man lime dem sammen så det bliver 32mm?
2) Jeg har en NAD 216, som jeg regner med at sætte den på, jeg har en pre-out på min NAD 116, men så mangler jeg bare et delefilter. Der tænkte jeg på at købe en Equaliser ( til at fjerne alle de høje hz, så jeg kun får dem der skal ned til Sub'en ) , men forstår ikke helt hvad det er der står på dba. Hvad betyder dette: Denon De-70, Eq. 2x12 bånd ( det markeret med fed ), synes der står det ved mange af dem. Men kan sådan en Denon Eq bruges, de kan jo skaffes til rimelige penge på dba, eller er det noget totalt skod?
3) Regner at lave en lukket kasse på 100L, passer det godt nok til min 18" eller er det for lille?
4) Det hele er et "for sjov projekt" altså jeg har ikke regnet med at skulle ofre mange penge, det er mest for at prøve at lave noget selvbyg, og uden at skulle ofre mange penge.
Skal i bruge mere info eller noget i er i tvivl om før i kan svare, så spørg endelig, og jeg skal prøve at svare på det.....
// ouT