| Forfatter |
|
primere Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der hved hvor man köbe rigtigt gode tweeters ? mellem frekvens 1500-40000 Hz
Og kan man overhoved få köbt B&W´s Nautilus tweeters?? __________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
scan speak laver nogle gode tweeters.
Men hvad er dit buget..? __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok sige ett budget på 2500-3000 DKK
Jeg bruger ett par vifa DX25TG04-05 tweeters idag! Men de er ikke rigtigt hvad jeg kan kalde highend! Måske hifi __________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det pr. stk. eller for 2 ...?
Hvordan ser dit delefilter ud og hvor deler du... Nysgerrrig fordi jeg bruger også DX25 i mine højtalere. __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vill vide mer om filter kan du lige smutte in her http://www.hififorum.nu/artiklar/hfls1/del2/part2.html og se hvores faelles diy !
Lige nu må de nok blive per par! Jeg er vildt ude efter ett par nautilus diskanter eller lignende men jeg kan ikke finde noget der passer  __________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W Nautilus diskanter kan du købe gennem hifiklubben, men de er bestemt ikke billige.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 26 December 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
primere skrev:
|
Jeg må nok sige ett budget på 2500-3000 DKK
Jeg bruger ett par vifa DX25TG04-05 tweeters idag! Men de er ikke rigtigt hvad jeg kan kalde highend! Måske hifi
|
|
|
Hej
Det kommer meget an på, hvordan du bruger dem... !
I Snell A3i sidder et sæt helt almindelige Vifa D26TG - og det lyder bestemt som high end (og musik) i mine øre 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
primere Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo de kan nok vare rigtigt nörd men jeg er en meget kritisk person og jeg kraever meget af min musik og föler lige nu att jeg vill gå videre med mitt DIY ellers bliver jeg tossed!
Jannick kan man virklig knalde ind på hifiklubben og bestille ett par nautilus tweeters?? Jeg hved en der köbte en for 1800 men han blev tvunget till att påvisse att han ejede den centern!  __________________ Spis det der spises kan ellers ikke!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er en 3/4" du er ude efter, så kan jeg varmt anbefale disse http://www.hiquphon.dk/
De har jo altså ikke den frekvensskala du efterlyser, men der er et lyt værd.
De bliver udmålt pr. par. Har selv udskiftet et par scanspeak med disse. Det er helt utroligt. Meget detaljeret og fint afstemt.
Nu skal du ikke tro, at bare fordi de er billige, at de så ikke er super. De kan sagtens være med i meget højere prisklasser.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scan-Speak R2904/700000
Efter min mening, verdens bedste.. Men de er mega dyre..
Diskant systemet i mine Dali Euphonia kan slet ikke følge med..
Og B&W Nautilus.. Glem dem.. Hvis du vil ha` en ringe klokke, så køb en hos en cykel handler.. Der er meget billigere, og klinger lige så flot ;)
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med 710000 modellen ? Hvad er priserne ?
Kan de nye modeller ikke fåes med den samme frontplade som de gamle 2905 
Hvordan er det med integrationsproblematikker ? lydkarakteristika - erfaringer ?
Eller er der overhovedet fidus i at opgradere hvis man ikke kan udnytte den forøgede effektivitet...
|
| Til top |
|
| |
Mr.Harrison Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at bruge et par fornuftige morel diskanter......?
__________________ Go krell or go home
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må lige bakke op om CasperM. De Hiquphon er forbløffende overset her i deres hjemland. De ser rigtignok ikke ud af noget særligt. .. Men det er de! __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kender ik helt reglerne herinde til bunds, så hjælp mig lige hvis jeg ikke må det her.
Jeg har lyttet en del til den nye SS uden faseplug. De to kan ikke rigtig sammelignes, selvom de deler meget teknologi. Det er som at sammenligne DX med XT i Vifa. Jeg ville ikke købe en så dyr diskant uden at have lyttet på den. Selvom jeg er meget glad for ss, kunne jeg stadig ikke selv gøre det.
Altid lyt... så køb. Snakkede vi om en Vifa D20td var det noget andet. Men i den prisklasse bør du virkelig lytte en masse igennem og så træffe din beslutning bagefter. Også Morel, Seas osv.
Seas mener jeg kan lyttes ved DAT og speakerscorner. Mener ikke der er nogen i jydeland der sælger dem desværre. Morel kan du hører dig efter en forhandler ved euro-guard.dk. Jeg mener rce-elektronik får nogle bånddiskanter på programmet du måske også skulle kigge på.
obs, jeg har kun med vifa og scanspeak at gøre, af dem jeg nævner ovenfor. jeg prøver ikke at sælge, men at rådgive. Håber i kan se forskellen. Vil bare gerne fortælle at man bør lytte inden man køber.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Kender ik helt reglerne herinde til bunds, så hjælp mig lige hvis jeg ikke må det her.
Jeg har lyttet en del til den nye SS uden faseplug. De to kan ikke rigtig sammelignes, selvom de deler meget teknologi. Det er som at sammenligne DX med XT i Vifa. Jeg ville ikke købe en så dyr diskant uden at have lyttet på den. Selvom jeg er meget glad for ss, kunne jeg stadig ikke selv gøre det.
Altid lyt... så køb. Snakkede vi om en Vifa D20td var det noget andet. Men i den prisklasse bør du virkelig lytte en masse igennem og så træffe din beslutning bagefter. Også Morel, Seas osv.
Seas mener jeg kan lyttes ved DAT og speakerscorner. Mener ikke der er nogen i jydeland der sælger dem desværre. Morel kan du hører dig efter en forhandler ved euro-guard.dk. Jeg mener rce-elektronik får nogle bånddiskanter på programmet du måske også skulle kigge på.
obs, jeg har kun med vifa og scanspeak at gøre, af dem jeg nævner ovenfor. jeg prøver ikke at sælge, men at rådgive. Håber i kan se forskellen. Vil bare gerne fortælle at man bør lytte inden man køber.
|
|
|
Synes det lykkes meget godt !

|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
B&W Nautilus diskanter kan du købe gennem hifiklubben, men de er bestemt ikke billige.
|
|
|
Og de er bestemt heller ikke særlig gode!!! Måske hvis man skal sidde i et pladestudie og lytte efter fejl ved indspilningen. Men de kan IKKE bruges til musik! De skærer i ørerne!!!
Find et par Dynaudio ESOTAR diskanter.... Det er musik!!!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
En diskant jeg synes ser interessant ud (uden dog at have lyttet til den) er North D25 & North D28:

Comparing the North D25, North D28, and Scan Speak Revelator to conventional tweeters, one finds several differences:
Conventional tweeters are constructed with a short-coil, long-gap geometry. This provides high linearity with limited excursion (typically 0.4mm), but dictates very poor performance under high excursion. Conventional tweeters, therefore, must either be crossed over at a high frequency or be used only in low power applications. The North D25 is built with an under-hung geometry, with a short coil, tall top plate and extended pole piece, which extends the linear magnetic field below and above the voice coil. Both the North D28 and SCAN-SPEAK Revelator are constructed with a long-coil, short gap geometry; that is, they are built like a woofer. The North D28 also has an extended pole piece and copper Faraday sleeve, while the Scan-Speak Revelator has a Faraday Cap. The North D28 is diagramed below.
All three tweeters have a full 1.0mm p-p, more than twice that of conventional tweeters.
Prisen ser også ud til at være rimelig.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret