Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Kasse til forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkellei
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Halløj !

Jeg er nybegynder til det her hifi, ingen tvivl om det, så derfor ingen lame svar osv. tak :/

Jeg har fundet en forstærker, som muligvis lever op til min krav.
http://hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=185&p age=2

Mine spørgsmål lyder:
Kan jeg sætte den til min computer vha. phono stik ?
Kan jeg på et senere tidspunkt købe tuner, cd mm. til denne ? (og sætte det sammen sflg :D )
Kan man bygge noget som "beskyttelse" til forstærkeren? Mener flg. jeg har ingen pult, som den ser ud til at være bygget til, men vil bare have den stående fremme.
Til top Vis Mikkellei's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkellei

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 05:04 | IP-adresse registreret  

Lidt nemmere:

Det ser ud til at det er en effektforstærker, og derfor uden de almindelige ind- og udgange en almindelig forstærker har. Der sidder godtnok to volumenknapper på fronten, men det er for hver kanal seperat, så du skal dreje på dem begge for at skrue op og ned, og det er egentlig heller ikke ideen med dem.
Den er beregnet til at sætte til en kontrolforstærker, der så har alle de ind- og udgange du skal bruge.
Reelt set, kan du godt sætte den til din computer, og bruge computerens volumenkontrol funktion. Jeg vil dog ikke anbefale det, for skulle du, eller et computerspil/program, komme til at skrue op for computerens volumenkontrol, så kan du riscikere at sende fuld power ud i højttalerne, og så er der sikkert noget der går i stykker.

Så for at samle op på det hele:
- Du kan, men bør ikke, sætte den direkte til computeren.
- Du kan ikke tilslutte en tuner, CD etc. til den, det skal du have en kontrolforstærker for at kunne.
- Den er beskyttet i forvejen i et kabinet, så du behøver ikke lave en kasse til den. Billedet viser blot hvordan den ser ud indeni. Det er ikke sådan du får den.

Håber det hjalp.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Mikkellei
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Lidt nemmere:

Det ser ud til at det er en effektforstærker, og derfor uden de almindelige ind- og udgange en almindelig forstærker har. Der sidder godtnok to volumenknapper på fronten, men det er for hver kanal seperat, så du skal dreje på dem begge for at skrue op og ned, og det er egentlig heller ikke ideen med dem.
Den er beregnet til at sætte til en kontrolforstærker, der så har alle de ind- og udgange du skal bruge.
Reelt set, kan du godt sætte den til din computer, og bruge computerens volumenkontrol funktion. Jeg vil dog ikke anbefale det, for skulle du, eller et computerspil/program, komme til at skrue op for computerens volumenkontrol, så kan du riscikere at sende fuld power ud i højttalerne, og så er der sikkert noget der går i stykker.

Så for at samle op på det hele:
- Du kan, men bør ikke, sætte den direkte til computeren.
- Du kan ikke tilslutte en tuner, CD etc. til den, det skal du have en kontrolforstærker for at kunne.
- Den er beskyttet i forvejen i et kabinet, så du behøver ikke lave en kasse til den. Billedet viser blot hvordan den ser ud indeni. Det er ikke sådan du får den.

Håber det hjalp.

Ja, det gjorde det. Tak for hjælpen =)

Mente heller ikke, at den var åben, men at der var skarpe kanter på fronten osv.

Men ikke noget jeg skal have alligevel så =(

Men tak for hjælpen

Til top Vis Mikkellei's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkellei

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes