Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Kan Man "Forstærke" en Remote?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej Hej!!

Er der nogen kyndige selvbyggere, der kan fortælle mig. om man kan Forstærke signalet fra en fjernbetjening!! Jeg Har et Forstærkersæt Fra MUSiCAL FIDELITY, hvor forforstærkeren har fjernbetjening. Men den er ikke særlig god!! Man skal pege direkte, og være rimelig tæt på, før den virker!! Og det er ikke fordi den er defekt! Jeg har haft sættet fra nyt, og det har aldrig været bedre!!!

På Forhånd Tak!!

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej hej...

Kender godt problemet. Måske kunne du prøve en universalfjernbetjening med større sendestyrke?
Det er nok det billigeste/nemmeste.

Hvis man kunne lave en forstærker, så var det måske en ide, at konvertere signalet til RF istedet for IF(!?) Det ville gøre rækkevidden meget større, og man behøver slet ikke pege med fjernbetjeningen. Jeg har selv ATI Remote Wonder til min HTPC, og det virker så godt (40meters rækkevidde), at jeg ikke forstår hvorfor man ikke bruge RF i større omfang (gør man overhovedet det?) til HiFi produkter.

Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

I flg. min erfaring er det 9 ud af 10 gange ikke et problem med din remote - men nærmere et problem med det "øje" der sidder i enheden. De er nemlig ofte sænket i forhold til forpladen, netop så man skal stå lige foran før de kan se den "stråle" af IR signaler.

Løsningen har i de fleste tilfælde været at skille skidtet ad, se om man kan bøje benene på IR modtageren, så den kommer tættere på fronten, eller lodde nogle ledninger på og så sætte den tættere på fronten.

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

cj10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilslutte mig at du investerer i en universal fj.betj. HiFi-Klubben har engang imellem tilbud på dem til ca. en 500 las.

Fordelen er at du her selv bestemmer signalets længe - når du optager signalet bestemmer du selv hvor lang tid du holder tasten nede - måske i 10 sek. - det er en fordel når du skal skrue op og ned - så skal du ikke sidde og tappe fordi perioden er for kort! Signalet fra disse universalbetjeninger er rimelig kraftigt og desuden kan du kombinere flere funktioner på samme skærm - skrue op - skifte track - og hvad du ellers har behov for at have ved hånden når du nu spiller på dit anlæg. Desuden kan du ude hos Harald Nyborg få lyskontakter med dæmper som er fjernbetjent. Disse signaler kan jo også optages på remoten og så er du fri for at rejse dig når du skal ændre belysning i stuen!

Kombiner det med opladelige batterier og du har en lækker fjernbetjening med alt i ét - ikke noget med 7 fjernbetjeninger der flyder på bordet.

Hilsen CJ

Til top Vis cj10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cj10

hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tror måske at coolblade er inde på noget rigtigt!! Nu er jeg ikke selv den helt store Loddesmed, men "Øjet" sidder faktisk lidt inde i forstærkeren!!!  Så man skulle måske tage den store loddeeksamen, og forsøge sig med det!!

Mvh. HIFIDO

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes