| Forfatter |
|
Pt-Audio Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er begge mine diskanter gået... i mine cerwin vega al 1000
og i hifiklubben er det en restordre...og jeg ville være nr.30 i køen sagde hun...
nogle af jer der kan anbefale andre diskanter eller dome/horn jeg kan udskifte de gamle med..??
__________________ Pt- Audio- Nu også med Cerwin Vega AL 1000...
|
| Til top |
|
| |
bamse Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ... alternativer til CV 1000 har jeg ikke forstand på ... men det slog mig bare lige at der vel ikke er den store forskel på at være et eller nr. 30 i restordrekøen ... det jeg mener er at de vel får mere end 1 sæt hjem ...
Bedste hilsener
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke gøre det jeg sagde ??
__________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vifa H26TG-35-06 er meget effektiv og robust. Den vil sandsynligvis kunne erstatte de originale domer. Jeg tror, den kan fås til 350.-, prøv Dansk Audio Teknik (www.danskaudioteknik.dk)
Held og lykke!
jazzman
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 04:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have noget der matcher i holdbarhed, er du nok nødt til at kigge efter bulletdiskanter eller måske har JBL noget der kan bruges.
Problemet er jo bare, at man ikke bare kan skifte diskanten ud, uden at ændre delefilter.
Det kan selvølgelig være en nødløsning indtil du (måske" får en original diskant.
Prøv evt. at snakke med CAD Audio. De har en lang række PA enheder, og sikkert en der kan komme tæt på den originale. Det bedste ville dog være, hvis du kunne få lidt specifikationer på den originale. Som minimum impedans og følsomhed, hvis du bare vil sætte den i, uden at ændre delefilter. Selv med de info, er det ikke sikkert det bliver succesfuldt.
Den diskant @jazzman forslår, mener jeg slet ikke kan leve op til den originale. Den originale har jo også en noget højere følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
et par JBL 046Ti-1S passer både i følsomhed og næsten i fysisk størrelse, bruger det selv og de spiller meget bedre end de gamle, plus at de kan spille utrolig højt og er ikke træls at høre på.
Har IKKE ændret på delefilteret, det var bare nye stik også i, kontakt Danskaudioteknik om dem, eller anden JBL forhandler  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
prosound Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, jeg ville vente på de originale, og så købe en større forstærker så de ikke ryger igen  __________________ When i see a pretty girl walking down the street one part of me wants to take her out and treat her really nice, another part of me wants to see how her head looks on a stick. Ed Gein
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Prosound Det er sikkert helt korrekt at Ed Gein har udtalt citatet. Hvad er lige det smarte ved at have det som ordsprog i et HifiForum? Er det kommet med fra dine andre webinteresser ved en fejl?
|
| Til top |
|
| |