| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til at spille vinyl har jeg en Pro-Ject 6, med den originale tonearm - denne kombi blev købt engang i ...95? Den er i hvert fald cirka 10 år gammel.
For ikke så længe siden, pillede jeg glaspladen af pladetallekenen, der er en sandwichkonstruktion af metal/glas/filt og øverst en pladestrammer.
Pladestrammeren røg i skuffen, glaspladen på hylden og filten i kælderen. Ovenpå metallet (er det mon en stållegering?) ligger nu en plademåtte købt i "Lydbutikken". Min PU er en Tekni-Fi K1.
Pladespilleren har ligget underdrejet et stykke tid - men nu skal den fikses op.
Jeg har tænkt på at lave en helt ny plint. Pt. er det MDF. Jeg har tænkt på at lave en sandwichkonstruktion, fx glas/silikone/glas/silikone etc.
Alternativt har jeg tænkt på en marmorblok.
Men! Fælles for glas og marmor er at jeg skal have lavet udskæringen ude i byen. Jeg har hverken evner eller værktøj i den retning.
Hvor går man hen? Og hvader mon bedst?
Strømforsyningen piller jeg ud og sætter i en separat box - piece of cake!
Motoren har jeg tænkt på at montere i sin egen messing eller blyklods - lidt ligesom det er gjot ved fx model RPM9 - se http://www.project-audio.com/
Kommentarer modtages med glæde - er det dumt, er det godt, hvor får man hjælp, hvad mon det koster 
|