Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Byg-selv signalkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal til at forbinde mine 2 anlæg. De står med ca 5 meters afstand, så jeg skal have 2*5meter for at lyden kan køre begge veje..

Problemet er så, at jeg ikke har råd til nogle ordentlige kabler, og så ville det jo være guld hvis man kunne lave noget selv.

Derfor vil jeg gerne høre om nogle har nogle ideer og erfaringer med hjemmelavet signalkabel?

Og lige et spørgsmål til:
Jeg læste i en tråd, at man kan flette et IDE kabel og så benytte det (mellem min cd-afspiller og forstærker (20cm)) vil det være nogen fordel? eller vil kvaliteten ligge ligesom de billige Bilka kabler, som kan erhverves til 20/0,5m?
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 03:07 | IP-adresse registreret  

Du kan nok ikke gøre det billigere, end det f.eks. AV Connection kan tilbyde.

Nu nævner du ikke præcis hvilken type signalkabel du skal bruge, men AV Connection har et 5 meter stereo-phono-kabel til 119 kroner, og et lidt bedre til 249 kroner. Tror næppe det kan gøre meget billigere, med mindre du selv har stumper liggende du kan lave det af.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes