| Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 21 September 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går lidt og over vejer at lave nogle signalkabler selv (så mine kommende monotrin kan komme ned og stå ved højtalerene). Min ide går ud på at bruge et sæt teflar2 eller Golden Gate Wires, fra LCaudio monteret med bullet plugs, lyder det som en god ide eller har i bedre ideer?
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2003 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HALLO!!!!
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 21 September 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv overvejet den samme kombination, og regner med at prøve det inden for de næste par uger. Jeg har dog tænkt mig, at "bygge" en skærm på uden om de 2 snoede ledere.
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken slags skærm har du tænkt dig at bruge? og bliver den forbundet til stel i nogen af enderne?
Jeg har selv leget lidt med ideen om at trække kablerne gennem en pvc slange og fylde en eller anden form for væske i slangen (lige som de der norske kabler)... men hvilken væske ville fungere godt som skærm! måske skulle man hellere fynde tørt sand i...hmm ideerne er mange. og det er jo tit de mest mærkeligt ting der fungere.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde regnet med, at lodde skærmen på i en ende, og altså lave kablet direktionelt.
Angående skærm så har jeg kigget lidt efter et skærmet koaxkabel med stor diameter, som man kunne bruge skærmen fra. Planen var at det skulle være kobber.
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder spændende lad endelig høre hvordan det lyder.
der kommer desværre nok til at gå ca 6 måneder inden jeg prøver, da jeg på nuværende tidspunkt er igang med at bygge en subwoofer. og der efter skal igang med at spare sammen til at bygge 2 Zappulse monotrin.
det er sku ikke helt let at få penge til alle ens projekter når man kun har en lærlinge indtægt + kærestens lære løn, og der skal betales bolig, bil og datteren skal jo heller ikke mangle noget....men AK! engang vinder man måske i lotto også er der pludseligt rigeligt med penge til ens projekter!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Pascal]
Jeg havde regnet med, at lodde skærmen på i en ende, og altså lave kablet direktionelt.
Angående skærm så har jeg kigget lidt efter et skærmet koaxkabel med stor diameter, som man kunne bruge skærmen fra. Planen var at det skulle være kobber.
hej
Man kan købe skærm løse, det er ofte noget man bruger i bilindustrien, måske kan du få det hos Brink Elektronik. Til sidst tror også at B&O forhandler kan få det fra B&O det er noget de bruger til at samle deres kabler med, men jeg kan ikke huske om ikke deres kun er laver af plastik.
mvh
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|