| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har LSPCAD og som kan komme noget info om hvilke drivere, der er med i databasen.
Går primært efter
SS W18 4531, SS W18 8531, SS 2904/7000, SS 2905/9900, Vifa XT25 + evt. Skaaning flex-units.
Sidder med en demo-version - og har lavet et filterlayout. Men skal prøve at komme videre....
Er ikke nogen ørn i simulering - men det ser spændende ud.
Kom med Input - alt er velkomment - Også forslag til andre programmer.
SATMIt
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal prøve at checke imorgen, når jeg kommer hjem fra arbejde.. eller imorgen, kommer først hjem kl 24.
Du kan evt også kigge på LSP CAD Lite, som koster 295,- svenske hos http://www.hifikit.se/
Det står under tilbehör/Beräkningshjälpmedel & Litteratur
Det er den jeg har. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Satmit
Demo LSPCAD er mig bekendt låst til en enhed. Skal der flere enheder med skal man betale.
mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J
Netop det er låst ... derfor leder jeg efter noget andet. Men jeg gider ikke smide 1000 kr. hvis de drivere jeg vil bruge ikke findes i databasen.
Kunne jo også være at der var noget gratis eller billigere jeg kune bruge.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvis de ikke findes i databasen, kan du så ikke bare selv taste enhedens parametre ind i f.eks. LSPCAD Lite ?. Jeg er godt klar over parametrene ikke kan tastes ind i Demo'en.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 30 September 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm.
Tak for dit input.
Kender ikke lite ... men det er ikke parametre der spørgsmålet, men hele frekvenskurve + impedanskurve for enheden, som skal kunne indlæses. Ved ikke om man kan det i lite ... i givet fald er det min løsning.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SAMIT
Nu har du brugt en formue på enheder, men vil ikke bruge penge på at få styr på det allervigtigste - delefilteret !
Det svarer til at købe engelske bøffer, nye Samsø-kartoffler, friske grøntsager og en lækker Whiskeysauce - og putte det hele i en blænder og servere det koldt ! 
De højttalere du ender med svarer lidt til Sonus Faber Cremona - så der er stadig lidt penge tilovers - før du rammer de kr. 60.000,- som sådan et sæt koster. Nogle af de penge bør du bruge på at få målt og simuleret et ordentligt delefilter - eller købe et måleudstyr og simuleringprogram selv.
Desuden bør du ikke hænge dig i hvilke enheder, der følger med til programmet - for de informationer kan du ikke bruge til en dyt. Typisk er frekvensgangen målt i en IEC-baffel, der er mange gange større end den forplade (baflen) du ender med. Derfor vil frekvensgangen for enhederne i din højttaler se helt anderledes ud. Impedansen vil også se anderledes ud for din højttaler - specielt hvis du lader mellemtone være basrefleks - så vil de to pukler omkring afstemningen påvirke delefilterets nedre afrulningen af mellemtonen.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nørd,
Tak for dit input
Jeg har netop IKKE købt enheder, da delefilteret pga. den noget specielle konstruktion stiller nogle særlige krav til effektivitet + impedans.
Så det jeg gerne vil det er at lave en simulering der kan afklare disse spørgsmål før jeg vælger enheder.
Jeg er også med på at det ikke er helt præcist ... men det er bedre end ingenting!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SAMIT
Hvorfor ikke vælge en delefiltertype, der ikke stiller de krav !?
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nørd,
Det kan du sige ... synes at Extrema har nogle gode kvaliteter, og vil derfor gerne prøve at bygge efter dette princip.
Så får vi se hvor langt jeg kommer.
Går ikke nødvendigvis efter en ren kopi, men efter et opdateret setup udfra samme grundprincipper. Sine-cap + dæmpet slavebas.
Jeg afdækker så meget som muligt før jeg køber ind. Og så bygger jeg, tester og bygger om indtil jeg er tilfreds!.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
God fornøjelse - jeg kan se du er ved at blive bidt af "feberen" 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep
Og det er dejligt.... har været rask i nogle år ... 10 år faktisk pga. familie og børn... men nu er jeg klar ... og med fruens velsignelse ... altså indtil videre.
Så hvis du hører om børn der bliver tvangsfjernet fordi de i 4 måneder har slebet på et højttaler kabinet i et rum fyldt med røg fra loddekolber og limdampe - så ved du hvem det er! 
SATMIT
|
| Til top |
|
| |