| Forfatter |
|
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Nogen der vil anbefale en/nogle basenheder der kan gå ned uden 30hz.. og gerne ned under 25 oss  det skal være 12" - 18"  leger nemli lidt med ideen om at bygge en sub  så har jeg 4 * 8" og en 12"/15"/18" sub  mon det vil være overkill?  .. hehe
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvorfor bliver du ved med og oprette nye tråde?? 
Kan du ikke bare fortsætte i en, lav en passende overskrift og hold tråden opdateret i stedet.
/Søren  __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Takker for svarene og kritikken
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin vega v-max 15 (er på tilbud til under 1K,-)
300L @ 14 hz
2 stk. 4" porte 75,7 cm lange
Det burde dække de flestes behov !
Ellers så byg 2 stk !
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 September 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor kan de købes?
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De
Cerwin vega v-max 15 går jeg kun ned til 20Hz  .. hehe  .. men de koster jo kun 6-700kr 
såå.. skulle man bygge sådan en eller 2? hehe.. måske lidt overkill med
4 * 8" vifa gode bas med poly membran og 2 * 15" Cerwin Vega som Sub  hva siger i til det?.. vil det blive Bass Overkill?
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke enheder til bil stereo?
Hvad vil du helst ha, tør, kontant og hurtig bas eller bare meget bas for bassen's skyld?
/Søren __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
|
Er det ikke enheder til bil stereo?
Hvad vil du helst ha, tør, kontant og hurtig bas eller bare meget bas for bassen's skyld?
/Søren
|
|
|
De bliver solgt til bil, men virke fint til hjemme sub !
De kræver bare et lidt stort kabinet.
Bassen bliver tør og hurtigt ! ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flames skrev:
De Cerwin vega v-max 15 går jeg kun ned til 20Hz .. hehe .. men de koster jo kun 6-700kr såå.. skulle man bygge sådan en eller 2? hehe.. måske lidt overkill med 4 * 8" vifa gode bas med poly membran og 2 * 15" Cerwin Vega som Sub hva siger i til det?.. vil det blive Bass Overkill? |
|
|
De går dyber end 20 hz !
I den kasse jeg beskriver har du fuld out put til 14 hz ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil meget gerne Have en Stram,Tør og hurtig Bas
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg nok ikke gå efter 15" cerwin vega.
10" eller højst 12" ville nok være mit bud, og så med en effekt i røven der kan noget. kig på www.frequence.dk de har nogen fornuftige sæt, en af mine venner har lavet en af dem, 12" mener jeg, du kan læse om hans erfarninger under kunde forum på siden.
/Søren __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Men Vil Gerne have en Tør,Hurtig og Kontant Bas, som skal kunne gå helt ned til de dybeste toner
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
20 Hz burde være nok, hvilken kilde har du som går dybere end det?  __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
en noget dyre bas  går ned til 14 eller 16hz  en JBL.. kan ikk huske mere
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænkte mere på resten af dit anlæg.
Tvivler stærkt på at du kan komme under 20Hz og tror slet ikke det er nødvendigt.
Hvor meget har du bygget indtil videre, hvad er din erfaring med selvbyg? Hvilket grej spiller du på nu og hvad kommer det og spille på?
/Søren __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
popeye_2k skrev:
|
Tvivler stærkt på at du kan komme under 20Hz og tror slet ikke det er nødvendigt.
/Søren
|
|
|
Hvorfor skulle han ikke kunne det ? Dem der siger, at man ikke behøver at komme ned til eller under 20 hz er dem der ikke selv har oplevet det ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele Systemet er bygget op omkring 1 "top" og en "bund" i hver side.
"Top":
1 * Vifa D20TD-05-06 6 Ohm
1 * Vifa TC14WG 4 Ohm
"bund":
2 * Vifa M21WP 10 10ohm 8" Poly membran, okay str. magnet
1 * 110mm Basreflex (længden dog ikke bestemt) disse ting er købt, og
mangler kun parameter på Bassen, for at kunne komme vidre i projektet.. 
og Kasserne bliver bygget i 22mm Spåndplade og Matrix Afstivningen
bliver i 19mm Spånplade og Fronterne bliver i 21 eller 22mm RIGTIGT
Godt Krydsfiner.. og det hele bliver betrukket med noget Vinyl finer,
Måske Bøg eller Maghoni.. og så kommer der også frontstof på..
Og skal lige siges at det er mit første projekt, og Tager derfor imod alt den hjælp jeg kan få
|
| Til top |
|
| |
Flames Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og når Vifa M21WP 10 bliver Parrael koblet, kommer de ned på "nominel" 5 ohm
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 06 September 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første gang du bygger og så vil du lave en så kompliceret højtaler, hel dog lykke 
Hvem har du til og hjælpe med delefilter osv?
Jeg siger ikke det er umuligt men ville nok råde dig til og starte men noget lidt mere overskueligt, og noget som du får et godt resultat ud af.
Igen, start med noget kit af en art, få lidt indsigt i hvordan tingene hænger sammen, osv.
Jeg har selv kun kastet mig ud i bygning af kit indtil videre og det er endda kun 2 vejs!
Det er fint nok at have planer og drømme, men når du nu får dem samlet og det højst sandsynligt lyder af l*rt til så kommer du til og ærge dig, der skal efter mit hoved RIGTIG mange timers DIY arbejde og ikke mindst erfaring bag et par højtalere som bare lyder nogenlunde.
Men hvis du mener at du kan mestre en 3 vejs i første forsøg så go for it.
/Søren __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |