| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan gør man det bedst?
nu er den højttaler det skal sidde i, ikke ligefrem firkantet, så det er ikke plane flader. Det havde jo ellers været nemt nok.
højttaleren, som kan ses her: http://www.witzelhifi.dk/diy.htm , har en meget spids bagside, og det giver lidt problemer. Og kopboret vi borede med har efterladt et lidt størrere hul end forventet.

Vi har overvejet at sætte den fast med PU skum, men er det en god ide? eller er det en anden måde, som er meget nemmere og/eller bedre!?
|
| Til top |
|
| |
tonyalbers Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan lave en slags "pasta" eller filler af savsmuld og god snedkerlim(noget der ikke er slemt til at svinde når det tørrer). Den kan du gøre tilpas tyk. Har du kun meget groft savsmuld, kan du blande alm. mel i, hvilket giver en finere pasta. Denne pasta kan både fylde hullet ud og holde fast i røret.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plastic Padding PP100. Det er hurtigt at arbejde med, svinder ikke og nemt at slibe på.
Men jeg ville nok lime nogle smalle strimler af mdf i sprækken, så den er fyldt ud så meget som muligt først.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke ta et stykke overskydende rør, som du saver igennem på langs, og så limer uden på det originale rør. Så bliver røret dobbet så tykt, uden at ændre den indvendige diameter Det ser ud til at passe nogenlunde.
Hvordan er det de gamle tømre siger? Hellere måle en gang for meget end ..............
(ja jeg kunne ikke nære mig ) __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
dytti skrev:
|
Kan du ikke ta et stykke overskydende rør, som du saver igennem på langs, og så limer uden på det originale rør. Så bliver røret dobbet så tykt, uden at ændre den indvendige diameter Det ser ud til at passe nogenlunde.
|
|
|
Det må vi prøve.. det lyder ikke til at være helt skidt. evt kombineret med et af de andre forslag.
dytti skrev:
|
Hvordan er det de gamle tømre siger? Hellere måle en gang for meget end ..............
(ja jeg kunne ikke nære mig )
|
|
|
hehe.. desværre var det kopboret der ikke passede helt, og så spillede der et par småting ind, som fx at vi ikke have lavet en prøveboring på andet træ inden. men vi tager det her som en udfordring..
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et tykkere rør? Det skal så bare være lidt længere, men det kan I jo regne jer frem til.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brisse skrev:
| Hvad med et tykkere rør? Det skal så bare være lidt længere, men det kan I jo regne jer frem til. |
|
|
det var måske også en mulighed, de to huller er bare ikke lige store. Det på billedet er det værste. Men jeg synes ikke jeg har set nogen rør der er tykkere, men jeg har heller ikke ledt så grundigt.
det med at regne længden ud, tror jeg vi overlader til manden med delefilteret.. Det har han nok meget mere styr på end os.
|
| Til top |
|
| |