Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: selv byg af projector,set på tomshardware (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

er der nogle af jer der har læst eller prøve at bytte den overhead projector som de har lavet på www.tomshardware.com

dee har taget en tft skærm på 15 tommer også købt en overhead, som de har lagt tft skærmen ned på, så jeg vil  høre om der var nogle der har en mening om det. inde jeg prøve at kaste mig ud i det.

jeg har regnet på det. og jeg vil kunne få lave sådan en til ca 4000kr.

havde en ide om hvis det virker at jeg vil sætte 3 til 4 spare pære i, så størm forbruget ikke bliver for højt.

mvh frank

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 November 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Der har været skrevet lidt om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13212&K W=diy+projektor

Er ret sikker på, at der var en gut herinde fra der lavede et lignende nummer. Der var billeder og udførlig tekst fra byggeriet, kan dog ikke finde linket nu.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

franklj skrev:
er der nogle af jer der har læst eller prøve at bytte den overhead projector som de har lavet på www.tomshardware.com

dee har taget en tft skærm på 15 tommer også købt en overhead, som de har lagt tft skærmen ned på, så jeg vil  høre om der var nogle der har en mening om det. inde jeg prøve at kaste mig ud i det.

jeg har regnet på det. og jeg vil kunne få lave sådan en til ca 4000kr.

havde en ide om hvis det virker at jeg vil sætte 3 til 4 spare pære i, så størm forbruget ikke bliver for højt.

mvh frank

En af mine bekendte har bygget sådan en af kasserede dele. Iøvrigt fandtes der på et tidspunkt nogle LCD paneler som var beregnet til at placere på overheadprojektoren.

Hvis du kan få stumperne gratis, så gå endelig igang med projektet. Det er sjovt og lærerigt at bygge sådan noget.

Hvis du skal give 4000 Kr. så glem alt om det. Udover det er et ordentligt skrummel at have til at stå, så er billedkvaliteten ganske elendig. Den kan slet ikke hamle op med selv de billigste projektorer man kan købe.

Hvis du søger en billig projektor, så køb en Infocus SP4805. Den har kanon billedkvalitet, og koster under Kr. 6000,- i Tyskland.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Der er vist skrevet en tråd eller to her på forum om emnet.

Konklusionen kan jeg ikke huske, men personligt mener jeg at gode brugte projektorer er så billige, at det er en klart bedre løsning.

Jeg så en PT-AE100 til 3500,- som kun er godt en plovmand over prisen på en ny pære.

Den må absolut banke alle selvbygger-projektorer.

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 November 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt at det vil fylde en hel den i stuen,
men det syntes jeg nu ikke at det gør så meget,
og det jeg læste på tomshardware.com,
det var at der var flere punkter i en 15tommer skærm end i de billige projektor.
en 15 tommerskærm er der ca 1024*768
de billige er der 800*600.

her er pærene i de billige projektor også dyrer end bare at købe en ny halogen pærer. læster jeg. men har ikke fået undersøgt hva en halogen pærer koster.

det lyder spændene hvis der er en herinde der har lavet sådan noget før. hvis du kan finde et link bliver jeg glad,

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 November 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på siden www.diybeamer.ch . De har en masse information om virkemåden for projektoren og eksempler på færdige projektorer.

Ideen med at bruge sparepærer er ikke umulig, men det er nok begrænset hvor meget strøm du sparer. Samtidig skal opbygningen af projektoren ændres fordi lyset ikke kun kommer fra ét punkt. Det betyder at den ene halvdel af fresnel-linsen (som bruges i en overhead-projektor)skal udelades.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes