Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Irritation når man Bygger selv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er i gang med at Bygge min egen EfektForstærker men daaamn det er UMULIGT at Skaffe Komponenter til sådan nogle projektor hvis ikke man vil Bruge BC-547 eller andet Gammelt Ragelse fra 60’erne.

Min forstærker har jeg selv udviklet og har med møje og besvær valgt de fedeste komponenter men da jeg ikke arbejder et sted mere hvor man kan skaffe komponenterne igennem er det totalt umugligt som PRIVAT Person at købe noget alle stedder siger de at hvis du ikke har et SE-Nummer kan de ikke hjælpe dig.

Ville høre om der er nogle af jer der kender et sted hvor de ikke er så firkantet ( og ikke RS ) eller andre med samme problem så vi mulighvis kunne finde en løsning sammen med en leverandør.

Det jeg har mest problemmer med er at Skaffe Toshiba Transistore og RIFA lytter til en fornuftig Pris.

Ellers er der lige sådan noget som at Lave et print. Det printudlægnings program jeg er vandt til at bruge hedder PADS PowerPCB men det koster 15000 gode danske inflasions ramte danske kroner og sådanne beløb har jeg slet ikke er der nogle der kender et Gratisk eller billigt produkt og som ikke er mega inviklet at bruge

MvH Thomas

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare tilslutte mig tp acustic.

Jeg er så heldig stillet at jeg kan købe komponenter gennem firmaet ved RS.

Men det ville være rart at finde et ordentligt sted med nogle fornuftige priser hvor private kan handle.

Er der evt nogle steder i udlandet?

Jeg kunne vel ikke få dig til at skrive et par linjer om dit projekt i tråden :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3161&PN=1

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

tp acoustics

Hvis det bare er et se nummer du mangler for at kunne købe stumper, så kan du evt. kontakte told og skat. og oprette af virksomhed der beskæftger sig, netop med køb/salg af komponenter til hifibyg. 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Ja, og hvor køber man et ordentligt kabinet?

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

www.tp-acoustics.dk

når og hvis han får biksen startet

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Hmm..

Jeg ved ikke om disse kan bruges:

http://www.daisy-laser.nl/homeoptics/page19.html

http://www.schaeffer-apparatebau.de/

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg kender problemerne.

Århus Radiolager er mit bedste bud, men der er solide grænser for hvad der ligger på lager af den slags, men de er flinke til at skaffe sagerne hjem, prisen kan dog være rimeligt giftig, hvis man er privat person.

Måske ellers det kan hjælpe lidt, at prøve hos Printzen i Århus.

Han sender vist ikke så meget rundt i landet, men sidst jeg så det, havde han et ret utroligt lager af RIFA lytter.

Ofte har han også lidt andet på lager eller så skaffer han det ind imellem. telefonnummeret er 86 16 43 18.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Man kan godt købe hos Farnell. Problemet er selvfølgelig, at man kommer til at betale 50.- i fragtomkostninger. Om der er et minimumskøb, kan jeg ikke lige huske, men jeg mener, at det er 1000.- Ring og spørg. De er ret flinke.

Men selv de har måske ikke lige præcis den komponent, som man nu har gennemstøvet databøger og -blade for at udvælge. Derfor går jeg på jagt på nettet, scanner Elektor, Electronics World og andre elektronikblade for at finde forhandlere. Og så er det altid godt at købe mere end kun 10

Mit sidste køb var ret spændende: Jeg ville prøve at lege med et sæt MOSFETer, men jeg kunne ikke finde en forhandler i Europa, selvom jeg ringede til importør og til repræsentant. Jeg fandt til sidst et engrosfirma i Japan, som havde dem på lager. De ville dog helst sælge mig en kasse af hver, 1000 stk.. Nu var det jo kun til test, så jeg spurgte pænt, om jeg ikke alligevel kunne få lov til at købe 5 sæt. Også fordi "I" var den eneste forhandler, jeg havde fundet. Og de forbarmede sig over mig, men pengene skulle falde prompte. Det gjorde de også, og jeg fik mine transer . 10 stk. til 1100.- Nuvel, jeg synes ikke, det er så slemt sammenlignet med Sankens.

Summa Summarum: Gå på jagt - ring rundt - gennemstøv Indernettet - vær ikke bange. Er du ihærdig, får du bonus.

MVH
Bo
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

tp acoustics skrev:

Ellers er der lige sådan noget som at Lave et print. Det printudlægnings program jeg er vandt til at bruge hedder PADS PowerPCB men det koster 15000 gode danske inflasions ramte danske kroner og sådanne beløb har jeg slet ikke er der nogle der kender et Gratisk eller billigt produkt og som ikke er mega inviklet at bruge

MvH Thomas

Prøv at kigge her: http://www.expresspcb.com/

Det er et fedt koncept for selvbyggere!

Mht. stumper, så tilslutter jeg mig Farnell. De handler med private, men vist nok kun mod forudbetaling. Men de er nemme og behagelige at snakke med.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke er alt for eksotiske komponenter du skal bruge, så er www.reichelt.de et rigtig godt sted. Delene er billige og de har et pænt stort udvalg (dog ingen rigtige "audiofilkomponenter"). Betaling er pr. efterkrav. Mindste bestilling er 50 euro til udlandet. Dertil kommer fragt og så PostDK's vanvittige gebyr på 100 kr. for at opkræve/administrere efterkravsbetalingen. Hvis man er nogen stykker der slår sig sammen eller hvis man bestiller "til lager", så er de penge dog hurtigt tjent hjem sammenlignet med Farnell/RS. Gå evt. ind på deres hjemmeside og bestil et katalog (gratis, men nogen gange et par ugers leveringstid, så hav lidt tålmodighed). Hjemmeside og katalog er selvfølgelig på tysk, men jeg har hørt fra flere at det ikke er noget problem at sende mails til dem på engelsk. Har bestilt varer derfra 3 gange nu og har indtil videre ikke noget at udsætte på deres service (Har bl.a. prøvet at få 4 Neutrik XLR-bøsninger i stedet for de 4 Speakon jeg havde bestilt. De rigtige bøsninger kom ca. 1 uge efter og de forkerte fik jeg lov til at beholde!). Eneste problem er at de ikke er så glade for restordrer. Det betyder at hvis en artikel ikke kan leveres med det samme, så kan du godt risikere at der står du skal genbestille den (= ny porto og fragt). Tager man i betragtning at mange ting er halvdelen eller 1/3 af prisen hos RS/Farnell, så synes jeg bestemt godt man kan leve med de få ulemper der er.

/U.

PS: Et andet bud kunne være Elfa (www.elfa.se/dk). Har endnu ikke prøvet at bestille derfra endnu, men det skulle ikke være nødvendigt med SE-nummer eller noget andet lusk.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

prøv elfa de har en del IC'er og andre ting som de andre ikke har også kan du købe uden nogen problemmer som privat

http://www.elfa.se/dk/

jeg bruger også pads mern her er et online gratis program men kender det ikke så godt http://www.cadsoft.de/

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Expresspcb er vist ganske udmærket, men også temmligt dyrt. Hvis du kan lægge printet ud i et "rigtigt" program og generere bore-planer etc. så skulle www.olimex.com være et godt og billigt alternativ. (har ikke prøvet det - bruger Photoshop til printudlægning )

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes