Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Konstruktioner med Scan-Speak 26W8861T00? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg forsøger igen, efter at ingen har kendskab til SS 22W8851T00 konstruktioner.

Nu gælder det Scan-Speak 26W8861T00, som evt. kunne kobles sammen med andre Scan-Speak enheder i et trevejs system. Jeg er bekendt med Gattis Deltaprojekt, men ellers intet. Kan nogen hjælpe?

Mingo

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 December 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Leder du efter en opskrift på en færdig løsning?

Enheden er jo forholdsvis ny, så der er ikke så mange færdige konstruktioner derude.

Ud fra 26W8861T00 specifikationerne, vil jeg mene den egner sig bedst til et lukket kabinet på mindst 53 liter.

Den spiller ikke så langt op, så en deling omkring 150Hz vil sikkert være passende. Så er det så at finde en passende mellemtone.

18W4531G00/18W8531G00 er glimrende enheder i det frekvensområde (150Hz-2500Hz, måske højere op(?)).

Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 December 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

18W8531 har jeg, så det kunne være en mulighed. Der bliver aktiv deling ved 125 Hz. Dog synes blandt Troels Gravesen, at netop den enhed ikke egner sig til deling over ca. 1500 Hz. Jeg går ud fra, at en 15W8530K01 har for lav følsomhed til at kunne bruges, og at 15M4531 ikke kan deles ved 125 Hz/24dB?

Som diskant har jeg tænkt mig SS 9800.

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Egentlig vil jeg også anbefale at bruge 18W4531G00 eller 15W8530K01 til mellemtone. Begge disse enheder har et bredt frekvensområde, og er faktisk begge egnet til at spille i et lukket 2-vejs system. Til mellemtoner vil jeg altid foretrække et lukket system.

Tror nu ikke at 18W8531 har for lav følsomhed. I praksis med baffeldiffraktion, er det ikke noget problem at tilpasse disse enheder hinandens følsomhed.

Aktiv deling er absolut en luksus løsning, som jeg kun kan anbefale. Og det giver netop mulghed for et rigtigt godt 24dB filer (det kan blive for "tungt" med et passivt filter).

125Hz er ganske passende. Og med 24dB filter kan du faktisk godt gå lidt højere op, og aflaste mellemtonerne. Tvivler dog på det bliver nødvendigt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes