Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 14:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Specs om Audiovector C2 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

nogen der lige skulle ligge inde med nogle detaljer om audiovector C2 mkII - såsom impedans for de forskellige enheder, und so weiter?

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

carstenwl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også uden held ledt efter pdf-dokumentet om Mk2 serien (M3 i mit tilfælde), så vil også gerne høre hvis nogen har kendskab til et sted på nettet, hvor dokumentet ligger godt "gemt"

/Carsten

NAD S-300
Classic CD No1 B
Audiovector M3 signature Mk2

HiFi frem for film..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33655&PN=1
Til top Vis carstenwl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carstenwl

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:

Hejsa,

nogen der lige skulle ligge inde med nogle detaljer om audiovector C2 mkII - såsom impedans for de forskellige enheder, und so weiter?

2,5 vejs basrefleks

8 ohm

følsomhed 90 db

power handling 150W

frequency response +/- 2 db: 40-21Khz

Size (WxHxD): 19x105x25

Vægt: 40 kilo/par

Håber det hjælper dig

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

carstenwl skrev:

Jeg har også uden held ledt efter pdf-dokumentet om Mk2 serien (M3 i mit tilfælde), så vil også gerne høre hvis nogen har kendskab til et sted på nettet, hvor dokumentet ligger godt "gemt"

/Carsten

M3 Signature:

2,5 vejs basrefleks

8 ohm

følsomhed: 91 db

power handling: 300W

frequency response +/- 2 db: 30-25 Khz

Size (WxHxD): 20x100x29 cm

Vægt: 54 kilo/par

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:
Rizzo skrev:

Hejsa,

2,5 vejs basrefleks

8 ohm

følsomhed 90 db

power handling 150W

frequency response +/- 2 db: 40-21Khz

Size (WxHxD): 19x105x25

Vægt: 40 kilo/par

Håber det hjælper dig

Okay, takker!

De 8 Ohm er det for højttaleren som sådan eller for bas/mellemtone enhederne? Beklager hvis jeg lyder uvidende

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det er hvad højtaleren som sådan er opgivet til. Jeg har desværre ikke en impedans-kurve på højtalerne.

Hvad skal du bruge modstanden i bas/mellemtonerne til? Overvejer du at smide flere enheder i kabinettet eller hvad ?

Mit Hifi

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Det er hvad højtaleren som sådan er opgivet til. Jeg har desværre ikke en impedans-kurve på højtalerne.

Hvad skal du bruge modstanden i bas/mellemtonerne til? Overvejer du at smide flere enheder i kabinettet eller hvad ?

Jeg overvejer om der er "konsensus" i at droppe den ene bas/mellemtone og i stedet montere en Peerless HDS kendt fra Signature og Avantgarde serien. De to enheder har samme udvendige mål, men Peerless enheden er uden tvivl en bedre enhed. Hvis delefilteret ikke passer til Peerless'en, kommer man dog ingen vejne

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Så er jeg med. Jeg tror de har samme impedans, men jeg ville aldrig begynde på den slags selv. Så hellere sælge de gamle højtalere og finde et sæt brugte M3 signature/avantgarde. Det er jo ikke sikkert at bare fordi du smidder en bedre enhed i højtaleren at den begynder at spille bedre, og hvis den gør om det er prisen værd.

Mit Hifi

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk også min konklusion. Det er for vovet at begive sig ud i, når man ikke har mere erfaring med den slags ting.

Derudover havde jeg en lyttesession i Fournais her i dag, hvor jeg indså nogen omkring mine egne ønsker til en højttaler: 90 % af tiden spiller jeg ved normalt "lyt imens du læser avisen"-niveau, hvorfor jeg ikke har brug for en stor gulvhøjttaler for at fylde rummet op. Jeg har hans M1 Super til låns lige pt., og det er en højttaler, der spiller væsentligt bedre end C2, dog primært ved de højere lydtryk. Ved normalt lytteniveau udfases forskellene mellem de to. Om nogle år flytter jeg i lejlighed, men der er naboer alle vejne som der skal tages hensyn til. Konklusion: Jeg går nok efter en GOD stander - helst Mi1 Sig. eller avantgarde, og så må tiden vise, om der er behov for en sub...

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder da spændende med dine oplevelser. Jeg har lige for tiden et sæt C2 stående her i stuen (sammen med mine M3 avantgarde), og der er forskellen meget markant. Både ved høje og lave lydstyrker og uanset hvor i rummet man befinder sig. Det er det hele der er bedre, og det er så meget så selv min kæreste nu forstår hvorfor jeg har så dyre højtalere .

Du skal forresten være velkommen forbi endag hvis du har lyst. Du kan bare sende en pb.

Mit Hifi

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Jamen det lyder da spændende med dine oplevelser. Jeg har lige for tiden et sæt C2 stående her i stuen (sammen med mine M3 avantgarde), og der er forskellen meget markant. Både ved høje og lave lydstyrker og uanset hvor i rummet man befinder sig. Det er det hele der er bedre, og det er så meget så selv min kæreste nu forstår hvorfor jeg har så dyre højtalere .

Du skal forresten være velkommen forbi endag hvis du har lyst. Du kan bare sende en pb.

Okay, tak  Det kunne være rigtig fedt.

Selfølgelig skal der være forskel på deres entry level højttaler og så noget af det mest sublime, de kan fremstille. Jeg ved ikke helt om jeg er blevet ramt af den der bacille med at skulle have noget nyt hele tiden - for et par måneder siden var det ideen om en fladskærm - den er nu i huset, og så må man jo lede efter noget andet at spendere sine penge på - det er så blevet højttalere. Jeg frygter at skruen ingen ende har 

Men jeg skal lige komme over den kommende uge, som vist bliver meget stresset - så slår jeg lige på tråden

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Det er bare i orden. Jag kan dog ikke garantere hvor længe jeg har de C2 stående endnu.

Jeg troede også på et tidspunkt at skruen ingen ende havde, men nu er det faktisk efterhånden ved at være noget tid siden jeg har købt noget nyt. Når pengene ikke er der, og man har fået de ting man har gået og drømt om, kan det faktisk godt lade sig gøre at holde lidt igen. Ikke at jeg aldrig går og drømmer om alle de lækre ting der findes derudde, for det gør jeg da helt sikkert. Men man kan altså godt nå det kedelige sted hvor man egentlig er ganske godt tilfreds med det hele  (I hvert fald når man ingen penge har )

Mit Hifi

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Uhh ha, så ville jeg gerne være i dine sko!

- Self. kan man blive tilfreds - jeg føler bare for tiden, at opgraderingen i ét led af kæden medfører, at et andet bliver for svagt og trænger til udskiftning. Gad vide om brugerne herinde kender til det?

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes