Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: hjælp subwoffer/ generelt højtaler byg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej,

som overskriften lyder, er jeg kommet ind i lidt "tekniske" små problemer som nogle af jer erfarne selvbyggere forhåbentligt kan hjælpe med.

Første spørgsmål lyder:

Skruerne til at montere enheden med, skal de helst være kortere end bafflen, eller gør det ikke noget de stikker et stykke ud på indersiden af kabinettet (eller rettere, et par cm)?

Har vist lavet en bummert ved at fræse 9mm af, så der kun er 10 tilbage til at holde enhden? Eller undersænker mand normalt bassen eller har det ikke den store betydning når det gælder den lavere del af frekvenskurven?

Forstærkeren til dyret er en Jamo subforstærker med seperat volumen kontrol, men er lidt itvivl om hvordan den skal placeres/ installeres?

Er det bare frem med stiksaven, og så lime den fast? Ser ikke rigtigt noget alternativ, men hvor vil det gå mindst ud over lyden (hvis det er tilfældet?)... Side vs. front?

Glæder mig til at få lidt inputs, så jeg forhåbentligt snart kan blive færdig med projektet

Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Situationen med de 'for lange' skruer kan eventuelt reddes ved, at du sætter nogle ekstra, små, stykker træ på hvor skruerne kommer for langt ud - så har de noget at holde fast i. Hvis ellers enheden er sat ordentlig fast, bør den lidt tynde plade ikke volde problemer, selvom den optimalt set måske burde være tykkere.

Du kunne eventuelt sætte amp'en i en seperat boks. Det er mindre handy, men giver et mere fleksibelt system.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for svar...

Det skulle jeg måske prøve, det bliver nok lidt svært at finde nogle 6mm der er en 1cm i længden... Det med den seperate boks ville nok være den optimale løsning, men vil prøve med det kabinet der nu er lavet (inkl. rum til forstærker)

ADVARSEL!!! Der er ikke meget handymand over mig, så bliv ikke forskrækket over "skrumlet", den skal se sådan ud

Havde det nogen betydning om hvorvidt volume kontrollen sidder på fronten eller i siden?

Eller skulle mand måske bare smide den ud igennem en af de to basrefleksrør !?

Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2006 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Det er vel simpelthen mere bekvemt at have kontrollen på fronten?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes