| Forfatter |
|
sofalusker Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folkens.. :)
håber at i kan hjælpe mig lidt her.
først og fremmest er jeg meget ny ind for dette emne en forsøger alligevel.
jeg har en sub på 800 watt 4ohm og to højtaler på 360 watt hver og 4 ohm.
jeg har en forstærker på 2000watt. og nu kommer problemet.. :P
jeg mangler en omformer der kan levere 12 volt til hele dette system så jeg kan få det på at kører indtil jeg har en bil jeg kan smide det i.. og hvor meget strøm skal sådan noget have?
eller hvis i har forslag på hvordan og hvilke ting jeg kan bruge til at levere spændingen og strømmen..
på forhånd tak for hjælpen. :)
Thorstein
|
| Til top |
|
| |
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sørst og fremmet skal du nok ikke forvente en helt god lyd hvis du vil bruge det i en stue. Lyden er noget forskellig fra bil til stue 
Angående omformer så skal det nok være noget der kan tåle og trække en hel del strøm.
Vil du bruge headunit og det hele til bil eller det kun højtalerne du er interreseret i og bruge??
/Søren __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
sofalusker Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah altså jeg skal bruge det på mit værelse.. :) og det er alligevel max lille så tror sku næsten en bil er større.. :P ej ok.
men altså det hele er til bil og forstærkeren. fordi jeg har tænkt mig at begynde så småt at spille det til og indstille det til jeg får bil her til august..
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb et voldsomt tørcelle batteri eller 2 og en lader.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, en forstærker på 2000watt, i hvor mange ohm? det lyder ret usandsynligt, den har sikkeret heller ikke kostet mere end 2k?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
| hehe, en forstærker på 2000watt, i hvor mange ohm? det lyder ret usandsynligt, den har sikkeret heller ikke kostet mere end 2k? |
|
|
Du aner jo dybest set ikke hvad det er for en forstærker manden har eller hvad den har kostet.
Så hvorfor den dumsmarte bemærkning? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
banz skrev:
| hehe, en forstærker på 2000watt, i hvor mange ohm? det lyder ret usandsynligt, den har sikkeret heller ikke kostet mere end 2k? |
|
|
Du aner jo dybest set ikke hvad det er for en forstærker manden har eller hvad den har kostet.
Så hvorfor den dumsmarte bemærkning?
|
|
|
HEHE. Det er jo heller ikke let når man kun er 12 år .
Til sofalusker.
Prøv hos T-hansen. De har sikkert en "masse" af den slags
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
banz skrev:
|
|
|
|
|
nej, det ved jeg jo ikke , MEN jeg ved at man ikke ville købe et meget dyrt bil anlæg til at have indenfor! og hvor meget tror du ikke også lige der skal til at lave 2000watt i 8ohm rms?!!!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
Brian7500 skrev:
banz skrev:
|
|
|
|
|
nej, det ved jeg jo ikke , MEN jeg ved at man ikke ville købe et meget dyrt bil anlæg til at have indenfor! og hvor meget tror du ikke også lige der skal til at lave 2000watt i 8ohm rms?!!!
|
|
|
Hvor ved du det fra? Måske er MAN helt vild med bilstereo, hvad ved jeg? Eller DU? Ikke en fis ved vi. Og det var heller ikke pointen. Pointen var din dumsmarte bemærkning.
Og uden at forklejne teenagere i øvrigt. Hvis jeg var dig, ville jeg lade være med at prale med at jeg kun er 13 år. Det kunne være, at folk tog dig en anelse mere seriøst på den måde. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg praler da ikke med det!!! jeg ved bare at hvis du skal have en af bare ok bygge-kvalitet, ville den være 1meter høj! men det kan da godt være at man har lavet vidunder forstærkere til bilen, mærkligt de ikke findes i hifi så..... .. hele MIN pointe er bare, at du kan jo også bare gå ned i bilka og¨købe et 5x200watt anlæg til 5k med højtaler!!! det er bare at den opgivne watt kvantitet IKKE er realistisk for mig, og unødvendig.... den kan da godt være at du vil kunne spille 150db, men det er jo ikke nødvendigt, og også at så ville den være upraktisk STOR!! det kan godt være at den ER på 2000watt i nogle situationer, men 2000watt rms i 8ohm lyder lidt overdrevent, det kan godt være at den er på 2x 1000watt max i 2ohm, men bare IKKE i 8ohm rms!!!
ps. hentyder du til at jeg skal slette det der i min "signatur"?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
|
jeg praler da ikke med det!!! jeg ved bare at hvis du skal have en af bare ok bygge-kvalitet, ville den være 1meter høj! men det kan da godt være at man har lavet vidunder forstærkere til bilen, mærkligt de ikke findes i hifi så..... .. hele MIN pointe er bare, at du kan jo også bare gå ned i bilka og¨købe et 5x200watt anlæg til 5k med højtaler!!! det er bare at den opgivne watt kvantitet IKKE er realistisk for mig, og unødvendig.... den kan da godt være at du vil kunne spille 150db, men det er jo ikke nødvendigt, og også at så ville den være upraktisk STOR!! det kan godt være at den ER på 2000watt i nogle situationer, men 2000watt rms i 8ohm lyder lidt overdrevent, det kan godt være at den er på 2x 1000watt max i 2ohm, men bare IKKE i 8ohm rms!!!
ps. hentyder du til at jeg skal slette det der i min "signatur"?
|
|
|
Jeg tror du misforstår noget fuldstændig. Jeg er totalt ligeglad med din pointe. Det der var tale om var stadigvæk din dumsmarte bemærkning.
Og hvorvidt du skal slette det der i din signatur er totalt op til dig. Jeg siger bare at det måske vil være nemmere at blive taget seriøst hvis det ikke står der. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, så siger jeg da bare; Undskyld! er det dig et problem, så kan jeg da godt sige undskyld til dig, men jeg kan bare ikke se hvad der er galt med det.  det er somend ikke fordi jeg vil sige at jeg selv er meget kolgere, jeg havde også engang kigget efter et bilanlæg til indenfor.  jag kan da godt se hvad du mener men du var ikke ment hverken for at nedgøre ham, eller for at være smart  . kan du nemmere tage mig seriøst nu?!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også bare det at 2000w/12v= ca. 167a. det vil sige at du skal have en transformer der bare for at udnytte det halvt skulle kunne trække ca. 330ampere.... dvs. ikke ret muligt, eller ihvertfald MEGET dyrt!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
ja, så siger jeg da bare; Undskyld! er det dig et problem, så kan jeg da godt sige undskyld til dig, men jeg kan bare ikke se hvad der er galt med det. det er somend ikke fordi jeg vil sige at jeg selv er meget kolgere, jeg havde også engang kigget efter et bilanlæg til indenfor. jag kan da godt se hvad du mener men du var ikke ment hverken for at nedgøre ham, eller for at være smart . kan du nemmere tage mig seriøst nu?! |
|
|
Nej....
Men der skal nok være nogen der kan. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
| det er også bare det at 2000w/12v= ca. 167a. det vil sige at du skal have en transformer der bare for at udnytte det halvt skulle kunne trække ca. 330ampere.... dvs. ikke ret muligt, eller ihvertfald MEGET dyrt! |
|
|
forstår du så det? eller har du en anden bedre måde at regne det på? det er IKKE for at være smart og sige at jeg er god, men bare så vi kan komme videre og hjælpe manden
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu den gode sofa fusker oplyste om hvilken forstærker der er tale om og om det er 2000 "wat" totter, RMS eller brokoplet peak watt eller noget helt tredie - står der i øvrigt ikke på bilforstærkere noget om forbrug - Sofafuske kan evt se om der sidder en sikring I - den vil kunne give en ide om strømforbrug.
I metro kan og i nogle discouintbutikker kan man få et nødstartanlæg med 12 v batteri, kompressor m.m. for 199 kr. - det kan være at det kan levere strøm til moderat lytning - ellers tror jeg et Bilbatteri og en oplader - måske lidt kraftigt grej fra en truck 150 amp ellelr lignende.
|
| Til top |
|
| |
Tekko Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta 2st 1kW MOTs (Microwave Oven Transformer) och linda om sekundären med GROV tråd, sen köp en fet likriktare som klarar 200A konstant DC och en kondensator på 1F
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sofalusker, kan du ikke fortælle os hvilken forstærker du har, så er det lidt nemmere at hjælpe dig...
|
| Til top |
|
| |
sofalusker Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey sry jeg var så lang tid om at skrive med min forstærker er en 2000 watt 2 ohm mærket er xsound.. kan godt være det ikke er det helt bedste men det funker meget fint..
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 04:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb et bilbatt. og en 12 volt oplader, så er du kørende, begge dele kan efterfølgende bruges i/til bilen, og så har du ikke spildt nogen penge. Du sætter laderen til batteriet så det altid bliver ladet på, batteriet kan sagtens afgive alt den strøm forstærkenren kan trække, bare der ikkebliver spillet for FULD hammer i 3-4 timer, da batteriet så bliver fladt, da laderen ikke kan følge med. men ellers vil du have en ok løsning indtil du har en bil, menhvad gør du så når anlæget sidder i bilen ????
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |