Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: El Supply Ringkerner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med de ringkerne El-Supply sælger?? De er da temmeligt billige sammenlignet med mange andre steder! Feks 1000VA til 519+ moms http://www.el-supply.dk/?Gid=143&Vid=8074 Jeg tænkte på den til en zappulse! ca. 2x70V efter ensretning!

Duer de til noget i forhold til den fra feks. ELFA? Varenummer 56-139-97  (http://www.elfa.se/dk/) der godt nok koster 761 per styk og "kun" er på 800VA og kun 2x42V = ca. 2x59V efter ensretning

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Ebbe44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Ingen personlig erfaring herfra med El-supply's ringkerner, men jeg ville uden at tøve vælge dem.

1000va er og bli'r 1000va uanset prisen

mvh
Ebbe

Til top Vis Ebbe44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ebbe44

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

El-supply's ringkerner er vist standardkvalitet og ganske hæderlige til prisen, men den 800VA som elfa har en så vidt jeg ved en noget bedre
kvalitet med skærmning, overdimensioneret kerne osv. Lige i det her tilfælde tror jeg Elfa'en er bedst, men ellers er el-supply's ganske gode

/U.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Bruger selv en 2x50V/1000VA trafo fra El-supply i min Zappulse, og har intet at udsætte på den.

Ingen brum, ingen støj.

Har ikke lavet A/B tests med andre, men kan ikke forestille mig at jeg ville kunne vinde ret meget ved at bruge en anden trafo.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Så længe man køber ringkerner som "standard" varer, er der minimal forskel. Når ELFA tager mere for deres, har det intet at gøre med at de er bedre eller er med overdimensioneret kerne. Det skyldes udelukkende, at ELFA har højere avance. Det samme gælder RS og Farnell.

Til gengæld har de stort set altid alt på lager (og de har sindsygt mange varenumre!!), og du kan bestille kl 16 om eftermiddagen, og så har du det næste dags formiddag. Den service betaler man for, men det gør på ingen måde komponenterne bedre. Lidt ligesom at købe en ½ liter Coca Cola i døgnkiosken. Den koster stort set det dobbelte af hvad Netto tager, til trods for det er præcis den samme. Til gengæld er der åbent hele natten.

Trafoer er en større videnskab, og det er ikke tilfældigt hvilken tykkelse tråd man bruger, antallet af vindinger og kernens størrelse. Det er optimeret 100% på alle de ringkerner man kan købe som hyldevarer. Også selvom der står at det er ekstra god kvalitet... det er alle ringkerner i dag.

Skal man endelig købe noget med større kerner osv, så kommer man tilat betale for det. Og så skal det nok fremgå med al tydelighed hvad der er bedre end standard.

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Er også nysgerrig.
Har søgt en del på Hifi4All og har endnu ikke fundet en som har omtalt dem negativt.

Producenten/importøren mener da selv at de er ok http://www.transformer.dk/index.php?menu&id=21&langc hg=en. Ved godt at det bare er salgsgas.

Regner selv med at skal have købt 2 x 625VA 40VAC, fra el-supply, til mine Hypex UcD400AD moduler.
For mit vedkommende er den fra elfa ikke et valg, da den simpelthed fylder for meget i højden til et 2U kabinet.

Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

OK! Men hvis man nu har en fod inden for hos en traffo producent! Hvad ville så være en optimal spec på en ekstremt stiv trafo til en Zap-pulse? Mener jeg læste noget om cobolt holdige kerne engang?? Jeg har tidligere fået lavet en custom hos Dantrafo og det kostede da lidt, men var dengang ikke urimeligt dyrt!

Mvh

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Så længe man køber ringkerner som "standard" varer, er der minimal forskel. Når ELFA tager mere for deres, har det intet at
gøre med at de er bedre eller er med overdimensioneret kerne.

Det var ikke en generel betragtning, men kun for den 800VA som de sælger. Jeg ved (stort set) ikke en brik om transformerdesign, men jeg har
set 1500VA-modeller med samme fysiske dimensioner, så lidt overdimensioneret må den være. Der var vist en herinde der på et tidspunkt sagde
at det faktisk var en 1100VA-model(?).

/U.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Har ringkerner fra elfa. 2 stk 500VA og 1 stk 80VA. De kører alle uden problemer.

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Hurtig skrev:

Så længe man køber ringkerner som "standard" varer, er der minimal forskel. Når ELFA tager mere for deres, har det intet at
gøre med at de er bedre eller er med overdimensioneret kerne.

Det var ikke en generel betragtning, men kun for den 800VA som de sælger. Jeg ved (stort set) ikke en brik om transformerdesign, men jeg har
set 1500VA-modeller med samme fysiske dimensioner, så lidt overdimensioneret må den være. Der var vist en herinde der på et tidspunkt sagde
at det faktisk var en 1100VA-model(?).

/U.

ELFA's er vist også med skærm og det kan jeg ikke se at EL-Supplys' er. Om det så har nogen betydning aner jeg ikke! Måske det er en fordel med skærm når det er en switch forstærker??

Mvh

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Elfa's 500VA'er larmede lige så meget som mine 1000VA'er fra el-supply, så de er lige ringe..... Ok, måske jeg var lidt hysterisk med brumm  men jeg får røde knopper over det hele hvis der er en stille passage hvor man kan høre brum

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:
Elfa's 500VA'er larmede lige så meget som mine 1000VA'er fra el-supply, så de er lige ringe..... Ok, måske jeg var lidt hysterisk med brumm  men jeg får røde knopper over det hele hvis der er en stille passage hvor man kan høre brum

Har du DC filter på?? Brum er ulideligt! Har haft nok af det!!

Mvh

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

@Kedde
Som før nævnt, bruger jeg en 1000VA fra el-supply i min zappulse, og kan ikke nikke genkendende til brum.

Jeg kan intet høre af mislyde.

Tror ikke det er trafoens fejl (kan selvfølgelig have været et uheldigt eksemplar).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes