Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp mine kabler er for korte!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jasc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej venner

Min kone har flyttet om, så mine Kimber 8tc er blevet for korte. Er der nogen der har et godt råd. Jeg overvejer at forlænge dem, men jeg ved ikke om, jeg kan få 1 meter i løs vægt. Topsound forhandler ikke Kimber mere(KBH) Ligenu har jeg "for sjov" forlænget dem ca 70 cm. med tykke solid core el-installationskabler og 2 kabelsko (meget lidt audiofilt)

Det virker umiddlebart med et godt resultat. Der er fint hul igennem og ikke umiddelbart en hørbar forskel på mit anlæg. (Audiomeca, Musical Fidelity, Proac 2.5) Det skal lige siges at jeg ikke har lyttet intenst til min Storm P løsning!!!!!!

Hvis jeg ikke kan finde 1 meter 8 tc, hvad så med at lodde en forlænger med andet højkvalitetskabel. Måske en lille bid sølvkabel lige efter forstærkeren? Her er der jo hul igennem.

Og ja

Den nemmeste løsning er nye slanger, men jeg er glad for mine kabler - og det er jo sjovt at eksperimentere lidt selv!!!

MVH

JASC

Til top Vis jasc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jasc

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Du kan se denne lille tråd: Der er to indlæg: For - og imod!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3511&PN=1 

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2003 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

jasc skrev:

Hej venner

Min kone har flyttet om, så mine Kimber 8tc er blevet for korte. Er der nogen der har et godt råd. Jeg overvejer at forlænge dem, men jeg ved ikke om, jeg kan få 1 meter i løs vægt. Topsound forhandler ikke Kimber mere(KBH) Ligenu har jeg "for sjov" forlænget dem ca 70 cm. med tykke solid core el-installationskabler og 2 kabelsko (meget lidt audiofilt)

Det virker umiddlebart med et godt resultat. Der er fint hul igennem og ikke umiddelbart en hørbar forskel på mit anlæg. (Audiomeca, Musical Fidelity, Proac 2.5) Det skal lige siges at jeg ikke har lyttet intenst til min Storm P løsning!!!!!!

Hvis jeg ikke kan finde 1 meter 8 tc, hvad så med at lodde en forlænger med andet højkvalitetskabel. Måske en lille bid sølvkabel lige efter forstærkeren? Her er der jo hul igennem.

Og ja

Den nemmeste løsning er nye slanger, men jeg er glad for mine kabler - og det er jo sjovt at eksperimentere lidt selv!!!

MVH

JASC

Så kunne du jo ligeså godt sælge dine 8TC og købe nogle andre der passer - 8TC eller ej!

Jeg ville personligt ikke gøre det - der tilføjes jo et ekstra led, og her er der et vist tab. Hørbart eller ej - jo flere led, des mere tab!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Køb noget 8TC i den længde som du har brug for, 8TC koster jo ikke en herregård.

Det der forlænger-halløj dur ikke

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 04 November 2003 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Nemlig! Som før sagt; ryk om eller køb nye ledninger, TC eller ej. Husk at de skal være lige lange. Dit problem med at forlænge med TC er en ikke gastæt forbindelse, som hurtigt vil oxydere, rygning eller ej! At forlænge med et kabel med anden elektrisk impedans, reduktans osv kan kun give et ikke optimalt resultat, men er der elektrisk forbindelse vil der selvfølgelig også komme lyd ud af det!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Flyt dog skittet tilbage, er du under tøflen derhjemme?

Den gik godt nok ikke med mig.

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 04 November 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

lol slipsfyr endnu en fed kommentar
Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 November 2003 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Du har jo heller ikke nogen kone ,IKKE SLIPSEFYR, vel??

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 November 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

MVH WRONG

Hehe, har du ikke set billedet? en tyr som ham må da vælte sig i damer!!! :)

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

LOL,

hm... skal vi ikek forsøge at holde os til det rent saglige?

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 04 November 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Til Jasc og andre med lav WAF. Hvis det kan komme på tale, at lave/flytte om på lytterummet, så find den bedste væg at sidde ved, du skal kunne overskue dør og vinduer fra dette sted, så føles det tit bedst. Sæt din yndlingssiddeplads der!!! På den modsatte væg skal så anlægget stå. På hver side af dette skal så højttalerne stå. Kablerne skal selvfølgelig kunne nå, uden forlængelse, ikk´!!! Når det er gjort er det så op til kvindemennesket, at ordne resten og næsten ligemeget hvad hun gør, så kan det i hvert fald ikke ødelægge lyden. Derved er du hjemme. Sig endelig at det er hende, som har fundet på det, helt selv! Så skulle DET også være hjemme!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

En lille ting der undrer mig, som Ronin skrev...

"Så kunne du jo ligeså godt sælge dine 8TC og købe nogle andre der passer - 8TC eller ej!

Jeg ville personligt ikke gøre det - der tilføjes jo et ekstra led, og her er der et vist tab. Hørbart eller ej - jo flere led, des mere tab!"

Altså, hvis det ej er hørbart, er det så ikke fuldkommen ligegyldigt om der er "et tab" ??

Ørene bestemmer, ikke øjnene.

Måske kan man måle, men det er ikke ensbetydende med at det kan HØRES. Jeg går skam selv en del op i hvordan skidtet lyder derhjemme, men jeg må nok indrømme at jeg ikke kan høre forskel på om kablet er enten 4 eller 7 meter langt (blot et eksempel). Og ærlig talt tror jeg der er mange der bilder sig selv en masse ind....

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=blue size=2>Flyt dog skittet tilbage, er du under tøflen derhjemme?

<FONT face=Arial color=#0000ff size=2>Den gik godt nok ikke med mig.

Det skulle jeg lige til at sige.

Selvom man har en kone, beh0ver man ikke finde sig i alt.

Der sker noget mystisk naar man gifter sig med dem, "pludselig" er det "hendes" stue, bil m.m....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2003 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

MVH WRONG

Nææ, men jeg har dog en Kæreste og hun ved godt at hun skal holde sig fra fars teknik, ellers er det over knæet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes