| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt lidt med min Pioneer DV717 bla. er der bygget en Sony strømforsyning ind i stedet for svitchmode til analogdelen,der er også monteret andre op amps i udgangen AD8066 og også et 2ppm krystal fra Audioworkshop.Ligeledes har jeg støbt et tyndt lag cement i bunden af afspilleren,efter at have snakket med en som forslog dette matriale til plint i en diy pladespiller.Jo det har nok givet noget men er ikke blevet til en fantastisk DVD maskine af det.Måske har det også noget med konvertere og andre ting.Man vil jo også gerne have at det bare giver noget,men om ikke andet så bliver man måske lidt klogere i bedste fald.
Standard kan nogle gange være = med kedelig da det jo helst ikke skal fornærme nogen...
Har også prøvet med kraftigere trafo på min Nemit forforstærker i stedet for den medleverede 24V 750ma trafo, der sidder nu en 24V 7-8A trafo og umiddelbart er der mere dynamik i sidstnævnte.Måske du skulle overveje en af de gode trafoer fra Suro i Tyskland (bare svært af få noget fra) tror det kunne være noget.
Hvad med spændingsreg. vil du bruge de sædvanlige 78xx og 79xx typer tror ikke det er det optimale til audio uden at vide det konkret,i det mindste kunne man da prøve at parre dem som jeg har fået gjort i min pre.
Har også hørt en sige at der kan være en fordel at sætte forskellige størrelser lytter i strømforsyningen ideen må være at kompensere for de fordele og ulemper de forskellige størrelser har og så på den måde få lidt af det hele.Det med bare ukritisk at sætte en kæmpe stor lyttebank sammen,det syntes måske godt men er det nu også det??
Spørsmålet man kan stille sig selv er hvad/hvor er det som sætter begrænsningerne i det pågældene udstyr,her ville et klart svar være guld værd. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|