Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hifi i bilen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 29 April 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

hehe ja i hørte rigtigt .. er egentligt rimeligt trætte af mine originale 2-vejs landrover højttalere, syntes ikke de lyder særlig godt .. spiller også på deres 10ende år nu :)

Så jeg overvejede om man ikke kunne smide nogle ordentlige enheder i dytten.

Kan i foreslå noget som ikke er så kræsen hvad kabinet de kommer i ? Da der jo ikke rigtigt er noget kabinet at komme dem i men kun et instrument bræt eller døre 

Mellemtone enhederne må være maks 12-14 cm i diameter, jeg har plads til en diskant i instrumentbrædtet oppe ved forruden men de må ikke være meget mere end 5 cm i diameter..
En sub kunne jeg forestille mig også var ret at have men den er der ikke så store krav til..


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 29 April 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg jo ikke hvad prisklasse du har tænkt dig , men eftersom du skriver hifi , så får du lige det her link

http://www.lfaudio.dk/dls/dls_komp2.shtml

Mvh Claus



__________________
Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
Til top Vis Clouseau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clouseau
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 29 April 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv gammel MEGA bilstereo nørd - Der er jo rigtig mange muligheder så det afhænger af hvad dit budget er osv.

Et godt komponent sæt til prisen er hertz HSK 165 som kan fås til 1895, dette sæt spiller rigtig godt til prisen. Er du mere krævende så er Focal(JMlab) et rigtig fedt mærke også inden for bilstereo. Jeg spiller selv på et sæt Focal Utopia 165 W3, det er et 3 vejs sæt som kan købes i DK for ca 8000kr

En anden vigtig ting er at du så selvfølgeligt også skal have en forstærker og dermed også en radio med phono udgange.

Tjek

www.carsound.dk

www.sound-base.dk

www.au2stereo.dk/

www.autohifi.dk/

på alle disse sider er der mange fede produkter.

tjek også www.bilstereoforum.dk - det er en side i stil med hifi4all.dk bare kun med bilstereo her kan du finde meget info samt købe brugt hvis dette skulle være intteresant.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

ja, burde jo lige have smidt et budget på også ..

jeg tror ikke at jeg har ambitioner om at det skal spille bedre end hvad jeg kan få for 2000 kr og kan jeg få noget godt til 1500 kr er det nok det jeg hopper på ..

og en radio i samme prisklasse ville også være ganske fint .. den må tilgængæld gerne kunne æde DAB cd og mp3


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
ja, burde jo lige have smidt et budget på også ..

jeg tror ikke at jeg har ambitioner om at det skal spille bedre end hvad jeg kan få for 2000 kr og kan jeg få noget godt til 1500 kr er det nok det jeg hopper på ..

og en radio i samme prisklasse ville også være ganske fint .. den må tilgængæld gerne kunne æde DAB cd og mp3

I det budget er der kun brugt at gå efter.

Hvis du køber brugt vil du kunne få et godt komponent sæt til 800-1200kr og en god lille 4 kanals forstærker til 1000-1500kr - 4 kanal for 2 til komponent sættet og de sidste 2 kanaler brokobles til en kanal til en sub.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ikke for at træde nogen over tæerene men bilstereo-hifi hører ikke til her på dette forum.

__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Ikke for at træde nogen over tæerene men bilstereo-hifi hører ikke til her på dette forum.



Det står der da vidst egentlig ingen steder, det er vidst sågar diskutteret optil flere gange herinde før og jeg har aldrig set disse tråde slettet af admin. HiFi er HiFi.

__________________
Vh

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nu skal tråden ikke ændre sig til en diskussion om hvorvidt den er "lovlig" eller ej - Hold fokus på at hjælpe manden tak!

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 29 April 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Præcis. Som Nikolai18 og henviser til synes jeg carsound.dk er en glimrende side idet de har lavet pakkeløsninger hvor man er sikret at det hele spiller godt sammen, og de er lavet i alle prisklasser fra kr. 1399 og opefter. Her får du så ikke muligheden for DAB, men tag et kig derind i hvert fald

__________________
Vh

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 29 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jep carsound ser godt ud der er noget at vælge imellem .. men kan godt se jeg lige må ned og måle i bilen en ekstra gang 

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 29 April 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Som der tidligere er nævnt i tråden, omhandler HIFI4ALL.DK ikke bil-stereo.

Der henvises istedet til f.eks. www.bilstereoforum.dk

Tråden lukkes!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes