Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hovedtelefonforstærker - DAC project (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Nå jeg skal igang med et sommer projekt.

Min ide er at få bedre lyd ud af min bærbar computer.
Jeg ved i forvejen at digital er vejen at gå. Der er alt for meget støj igennem den analog udgang.

Derfor kan jeg ikke komme udenom en DAC.
Indtil videre er jeg på en NONOZ-III som er ret lille og kan køre på et 9v batteri.

Det næste skridt er en hovedtelefonforstærker.
Der findes så mange forskellige modeller, men nu var jeg så heldig at få 100stk JR4556 kredse for en meget billig pris (130kr), så hvorfor ikke bygge en Grade RA-1 klon

Jeg har fået lavet kabinetter idag til 3 stk. Kabinetterne er 120x135x40mm og er i massiv elm, som jeg så skal prøve og oliere eller lakere. Jeg vil så vha. en søjle bormaskine lave huller i bunden så der bliver rum til DAC og forstærker.

Jeg regner med at lave den som batteri drevet, men med mulighed for at bruge strømforsyning.
Samtidig skal der også være mulighed for at køre analog ind.

I må meget gerne skrive lige hvad i syntes om ideen, og gerne hvad jeg kan gøre for at gøre det endnu bedre..

Lige et spørgsmål, hvor mange watt skal man regne med at en hovedtelefon bruger? Jeg købte for et langt stykke tid siden en switchmode strømforsyning til en forstærker (12v - 4500mA), regner med at jeg kan bruge den til noget
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes